Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Załadowany? Oczywiście. Systemy transportu szyn Robel

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-03-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Robel

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Załadowany? Oczywiście. Systemy transportu szyn Robel
Fot. Robel
Pojazd do załadunku i rozładunku szyn firmy Robel transportuje i pracuje z szynami długimi bezpiecznie, dokładnie i wydajnie.

Wzrost ruchu na drogach kolejowych powoduje większe obciążenie szyn i podkładów. Aby sprostać tym wymaganiom, szyny muszą spełniać wysokie standardy jakości.

Wyzwaniem dla kolejowych firm budowlanych jest dostarczenie szyn na budowę w dokładnie takiej jakości w jakiej opuściły one walcownie. Wymaga to systemu, który zgodnie z zachowaniem zakresu w granicach plastyczności szyny dostarczy je bezpiecznie na miejsce budowy.

Trzy komponenty pociągu do załadunku i rozładunku szyn firmy Robel – jednostka transportowa, wagon pochylnia i samojezdny manipulator do szyn – to rezultat dziesięcioleci poprawy jakości w codziennym zastosowaniu na całym świecie. Pojazd do załadunku i rozładunku szyn firmy Robel w efektywny sposób transportuje, ładuje i rozładowuje długie szyny. Krytyczne momenty podczas załadunku i rozładunku szyn zostały wyeliminowane. Szkody powstające poprzez błędy w trakcie załadunku i rozładunku należą do przeszłości.

Zasada pracy pojazdu do załadunku i rozładunku szyn firmy Robel

Pojazd do załadunku i rozładunku szyn składa się z trzech części: manipulator szyn (MS) odpowiada za załadunek oraz rozładunek oraz zabezpieczenie szyn na jednostce transportowej. Wyposażony jest w niezależny napęd hydrostatyczny i jeździ po własnych szynach po całej długości pociągu. Dwustronny wagon pochylni (RWG) prowadzi szynę w trakcie załadunku lub rozładunku i odkłada szynę poprzez amortyzowane ślizgi obok torów lub pomiędzy. Na dwustronnej jednostce transportowej (TE) mieści się aż do 50 szyn o maksymalnej długości 500 m, które są układane na trzech poziomach na specjalnych kłonicach i są zabezpieczone podczas transportu.

Łagodny rozładunek i załadunek za pomocą pojazdu do załadunku i szyn

Podczas rozładunku długich szyn, hydrauliczne uchwyty manipulatora łapią za końcówki szyn, podnoszą i ciągną je do przodu. Na końcu składu pociągu szyny są odkładane w RWG obustronnie w ukośne ślizgi. Równocześnie lokomotywa zaczyna ciągnąć pociąg. Na swoich szynach (kolejka) manipulator porusza się z synchroniczną prędkością, w przeciwnym kierunku do lokomotywy. Jeśli już wystarczająca część szyny ma kontakt z ziemią, manipulator puszcza szynę i łapie następną parę. Rozładunek przy szynach o długości 180m trwa nie dłużej niż dwie minuty.

Szyny są zatem opuszczane bez użyciem dużej siły oraz prowadnice z przodu pojazdu zapewniają bezpieczny załadunek/rozładunek w odróżnieniu do ściągania szyn z wagonu platformy (np. dwudrogowa koparka lub winda), są ześlizgiwane na podkłady a ślizgi posiadają amortyzację. Rolki uniwersalne - uniemożliwiają dodatkowo wywrócenie szyn podczas pracy pełnej długości, na przechyłkach, co też eliminuje dodatkowe nakłady pracy. Nie ma mowy o przekraczaniu granic plastyczności i granic ugięcia, szyna jest dalej „jak z walcowni”.



Łatwa logistyka w odzyskiwaniu wyeksploatowanych szyn

O ile ważna jest renowacja szyn długich, to o tyle pojazd do załadunku i rozładunku szyn 40.61/63 ma również zastosowanie w załadunku szyn zużytych. Poza tym umożliwia on wywożenie szyn z trudno dostępnych torowisk. Załadunek pary szyn o dług. 180 m zajmuje tylko 4 minuty, bowiem w całym procesie nie ma potrzeby cięcia szyn.

Bezpieczeństwo pracy

Pojazd do załadunku i rozładunku szyn Robel minimalizuje kontakt użytkownika z szyną a tym samym znacznie zmniejsza ryzyko wypadku. Zastosowane rozwiązania dla większego bezpieczeństwa to: kontrolowana prędkość przesuwu szyn, automatyczny ogranicznik wychyłu chwytaków manipulatora, kamera do kontroli wszystkich etapów pracy umieszczona w kabinie manipulatora oraz czujniki zbliżeniowe.

Szybkość działania, oszczędność czasu

Zalety pracy z pociągiem do załadunku i rozładunku szyn Robel to znacznie krótsze zamknięcia, przejazd na sąsiednim torze bez ograniczeń i brak opóźnień oraz nieoczekiwanych zamknięć toru.
Precyzja wykonanych prac w połączeniu z wyraźnie zredukowanym czasem wykonania usługi, jak również niezawodność systemu potwierdzają fakty istotne dla zarządcy kolejowego a mianowicie: redukcję kosztów, opłacalność i szybką amortyzację inwestycji.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5