Pojazd do załadunku i rozładunku szyn firmy Robel transportuje i pracuje z szynami długimi bezpiecznie, dokładnie i wydajnie.
Wzrost ruchu na drogach kolejowych powoduje większe obciążenie szyn i podkładów. Aby sprostać tym wymaganiom, szyny muszą spełniać wysokie standardy jakości.
Wyzwaniem dla kolejowych firm budowlanych jest dostarczenie szyn na budowę w dokładnie takiej jakości w jakiej opuściły one walcownie. Wymaga to systemu, który zgodnie z zachowaniem zakresu w granicach plastyczności szyny dostarczy je bezpiecznie na miejsce budowy.
Trzy komponenty pociągu do załadunku i rozładunku szyn firmy Robel – jednostka transportowa, wagon pochylnia i samojezdny manipulator do szyn – to rezultat dziesięcioleci poprawy jakości w codziennym zastosowaniu na całym świecie. Pojazd do załadunku i rozładunku szyn firmy Robel w efektywny sposób transportuje, ładuje i rozładowuje długie szyny. Krytyczne momenty podczas załadunku i rozładunku szyn zostały wyeliminowane. Szkody powstające poprzez błędy w trakcie załadunku i rozładunku należą do przeszłości.
Zasada pracy pojazdu do załadunku i rozładunku szyn firmy Robel
Pojazd do załadunku i rozładunku szyn składa się z trzech części: manipulator szyn (MS) odpowiada za załadunek oraz rozładunek oraz zabezpieczenie szyn na jednostce transportowej. Wyposażony jest w niezależny napęd hydrostatyczny i jeździ po własnych szynach po całej długości pociągu. Dwustronny wagon pochylni (RWG) prowadzi szynę w trakcie załadunku lub rozładunku i odkłada szynę poprzez amortyzowane ślizgi obok torów lub pomiędzy. Na dwustronnej jednostce transportowej (TE) mieści się aż do 50 szyn o maksymalnej długości 500 m, które są układane na trzech poziomach na specjalnych kłonicach i są zabezpieczone podczas transportu.
Łagodny rozładunek i załadunek za pomocą pojazdu do załadunku i szynPodczas rozładunku długich szyn, hydrauliczne uchwyty manipulatora łapią za końcówki szyn, podnoszą i ciągną je do przodu. Na końcu składu pociągu szyny są odkładane w RWG obustronnie w ukośne ślizgi. Równocześnie lokomotywa zaczyna ciągnąć pociąg. Na swoich szynach (kolejka) manipulator porusza się z synchroniczną prędkością, w przeciwnym kierunku do lokomotywy. Jeśli już wystarczająca część szyny ma kontakt z ziemią, manipulator puszcza szynę i łapie następną parę. Rozładunek przy szynach o długości 180m trwa nie dłużej niż dwie minuty.
Szyny są zatem opuszczane bez użyciem dużej siły oraz prowadnice z przodu pojazdu zapewniają bezpieczny załadunek/rozładunek w odróżnieniu do ściągania szyn z wagonu platformy (np. dwudrogowa koparka lub winda), są ześlizgiwane na podkłady a ślizgi posiadają amortyzację. Rolki uniwersalne - uniemożliwiają dodatkowo wywrócenie szyn podczas pracy pełnej długości, na przechyłkach, co też eliminuje dodatkowe nakłady pracy. Nie ma mowy o przekraczaniu granic plastyczności i granic ugięcia, szyna jest dalej „jak z walcowni”.
Łatwa logistyka w odzyskiwaniu wyeksploatowanych szynO ile ważna jest renowacja szyn długich, to o tyle pojazd do załadunku i rozładunku szyn 40.61/63 ma również zastosowanie w załadunku szyn zużytych. Poza tym umożliwia on wywożenie szyn z trudno dostępnych torowisk. Załadunek pary szyn o dług. 180 m zajmuje tylko 4 minuty, bowiem w całym procesie nie ma potrzeby cięcia szyn.
Bezpieczeństwo pracyPojazd do załadunku i rozładunku szyn Robel minimalizuje kontakt użytkownika z szyną a tym samym znacznie zmniejsza ryzyko wypadku. Zastosowane rozwiązania dla większego bezpieczeństwa to: kontrolowana prędkość przesuwu szyn, automatyczny ogranicznik wychyłu chwytaków manipulatora, kamera do kontroli wszystkich etapów pracy umieszczona w kabinie manipulatora oraz czujniki zbliżeniowe.
Szybkość działania, oszczędność czasuZalety pracy z pociągiem do załadunku i rozładunku szyn Robel to znacznie krótsze zamknięcia, przejazd na sąsiednim torze bez ograniczeń i brak opóźnień oraz nieoczekiwanych zamknięć toru.
Precyzja wykonanych prac w połączeniu z wyraźnie zredukowanym czasem wykonania usługi, jak również niezawodność systemu potwierdzają fakty istotne dla zarządcy kolejowego a mianowicie: redukcję kosztów, opłacalność i szybką amortyzację inwestycji.