Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zakończyła się budowa tunelu w Pruszkowie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Martyn Janduła, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Od października zeszłego roku mieszkańcy Pruszkowa pozbawieni zostali tunelu prowadzącego bezpośrednio na peron. Inwestycja, w zakres której wchodziły jego remont, wydłużenie oraz wyposażenie w windy, wreszcie dobiegła końca. Pruszkowianie nie będą musieli korzystać już z niewygodnej kładki nad torami. Budowa tunelu to jeden z elementów większego zadania modernizacji prowadzonej na linii Warszawa – Łódź.

Prace przy tunelu podziemnym, który dotychczas łączył jedynie dworzec kolejowy z peronem, trwały od 1 października 2014 roku. W tym czasie mieszkańcy byli zmuszeni korzystać z niewygodnej kładki nad torami na końcu peronu. Jednak większość decydowała się na przeprawę przez tory i dziurę w płocie, by szybciej dostać się na peron.

Dzisiaj mieszkańcy nie mogą mieć już wymówek związanych z korzystaniem z niewygodnej kładki. Firma Intop zakończyła wreszcie budowę tunelu. W poniedziałek 28 września został całkowicie otwarty dla mieszkańców. Zadbano wreszcie o osoby niepełnosprawne, które do tej pory nie mogły korzystać ze stacji. Dzięki połączeniu dotychczasowego tunelu z nowym obiektem mieszkańcy mogą teraz także bezpiecznie przechodzić do dzielnicy Żbików, usytuowanej po drugiej stronie torowiska.

– Prace polegały w dużej mierze na wydłużeniu przejścia tak, aby umożliwić podróżnym i mieszkańcom komfortowe i bezpieczne przechodzenie z jednej strony miasta  na drugą oraz na perony – informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK. – Przejście pod stacją w Pruszkowie jest wyposażone także w trzy windy. Mogą z nich korzystać osoby niepełnosprawne, osoby z wózkami dziecięcymi i ciężkim bagażem, jak również rowerzyści – dodaje.

Obecnie robotnicy zamknęli ruch pieszy na dotychczasowej kładce. Trwa właśnie demontaż schodów. Niedługo zamontowane zostaną także ekrany dźwiękochłonne, które powinny ukrócić nielegalny proceder przechodzenia w Pruszkowie przez tory.

Budowa tunelu została przeprowadzona w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot A, odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice) POIiŚ 7.1-24.1”. Całkowity koszt zadania to ponad 2,2 mld zł. Wykonawcą robót w Pruszkowie była firma Intop.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5