Od października zeszłego roku mieszkańcy Pruszkowa pozbawieni zostali tunelu prowadzącego bezpośrednio na peron. Inwestycja, w zakres której wchodziły jego remont, wydłużenie oraz wyposażenie w windy, wreszcie dobiegła końca. Pruszkowianie nie będą musieli korzystać już z niewygodnej kładki nad torami. Budowa tunelu to jeden z elementów większego zadania modernizacji prowadzonej na linii Warszawa – Łódź.
Prace przy tunelu podziemnym, który dotychczas łączył jedynie dworzec kolejowy z peronem, trwały od 1 października 2014 roku. W tym czasie mieszkańcy byli zmuszeni korzystać z niewygodnej kładki nad torami na końcu peronu. Jednak większość decydowała się na przeprawę przez tory i dziurę w płocie, by szybciej dostać się na peron.
Dzisiaj mieszkańcy nie mogą mieć już wymówek związanych z korzystaniem z niewygodnej kładki. Firma Intop zakończyła wreszcie budowę tunelu. W poniedziałek 28 września został całkowicie otwarty dla mieszkańców. Zadbano wreszcie o osoby niepełnosprawne, które do tej pory nie mogły korzystać ze stacji. Dzięki połączeniu dotychczasowego tunelu z nowym obiektem mieszkańcy mogą teraz także bezpiecznie przechodzić do dzielnicy Żbików, usytuowanej po drugiej stronie torowiska.
– Prace polegały w dużej mierze na wydłużeniu przejścia tak, aby umożliwić podróżnym i mieszkańcom komfortowe i bezpieczne przechodzenie z jednej strony miasta na drugą oraz na perony – informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK. – Przejście pod stacją w Pruszkowie jest wyposażone także w trzy windy. Mogą z nich korzystać osoby niepełnosprawne, osoby z wózkami dziecięcymi i ciężkim bagażem, jak również rowerzyści – dodaje.
Obecnie robotnicy zamknęli ruch pieszy na dotychczasowej kładce. Trwa właśnie demontaż schodów. Niedługo zamontowane zostaną także ekrany dźwiękochłonne, które powinny ukrócić nielegalny proceder przechodzenia w Pruszkowie przez tory.
Budowa tunelu została przeprowadzona w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot A, odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice) POIiŚ 7.1-24.1”. Całkowity koszt zadania to ponad 2,2 mld zł. Wykonawcą robót w Pruszkowie była firma Intop.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
