Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Zakończył się pierwszy etap testów Tramino w Olsztynie. Było 70 km/h

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-11-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

Pierwsze testy techniczne olsztyńskiego tramwaju pokazały w kilku miejscach niedociągnięcia inwestycji. Na razie nie wiadomo, kto zawinił. Odpowiedzi urzędnicy będą szukać później. Na razie priorytetem jest uruchomienie tramwajów. A to wydarzenie zbliża się już wielkimi krokami. Na trasie przy al. Sikorskiego Tramino rozpędziło się do 70 km/h.

Po czterech dniach testów technicznych tramwaj pokonał wreszcie prawie 11-kilometrową trasę przy asyście ekipy technicznej. Pojazd poruszał się na trasie nie szybciej niż 20 km/h (z jednym wyjątkiem) i w ten sposób dojechał na wszystkie cztery krańcówki: Jaroty, Tuwima, Wysoka Brama i dworzec główny. – Pierwsze jazdy testowe miały wskazać na torowisku miejsca wymagające poprawek – zaznacza Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna. – Już wiemy, co naszej szynowej arterii dolega i na szczęście nie są to duże problemy – dodaje.

Już pierwszego dnia (19 listopada) tramwaj musiał zakończyć testy tuż przy dworcu głównym na placu Konstytucji 3 Maja. Okazało się, że krawężnik dzielący peron był zbyt blisko skrajni, przez co uniemożliwiał przejazd pojazdu. Innego dnia problematyczny okazał się pantograf, który stracił kontakt z przewodem trakcyjnym. To nie jedyne niedociągnięcia w infrastrukturze tramwajowej. Podczas testów 23 listopada tramwaj zakończył testy na skrzyżowaniu ulic Żołnierskiej i Obiegowej. Powodem okazał się zbyt szeroki peron, który znajdował się tuż przy łuku.

W kolejnym etapie sprawdzona zostanie automatyczna zmiana zwrotnic (dotychczas sterowano nimi ręcznie), działanie nagrzewnic, priorytet dla komunikacji miejskiej podczas przejazdu przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną oraz testy nastawów prądu. – Te ostatnie próby będą polegały na tym, że na ulice Olsztyna jednocześnie wyjedzie kilka tramwajów, które ustawią maksymalny pobór prądu. Pozwoli nam to określi, ile amperów ma być ustawionych na podstacji – mówi Bartoszewicz. 

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań: Wiadomo, kto chce naprawić powypadkowe Tramino

Zintegrowany transport

Poznań: Wiadomo, kto chce naprawić powypadkowe Tramino

Witold Urbanowicz 11 maja 2022

Solaris Tram z pierwszym zamówieniem. Nowe tramwaje dla Brunszwiku

Zintegrowany transport

Pierwszy tramwaj Solarisa w Lipsku. Na razie opakowany

Zintegrowany transport

Pierwszy tramwaj Solarisa w Lipsku. Na razie opakowany

Witold Urbanowicz 22 grudnia 2016

Dzięki Stadlerowi Solaris wzmocni dział tramwajowy

Biznes

Dzięki Stadlerowi Solaris wzmocni dział tramwajowy

Witold Urbanowicz 16 listopada 2016

Solaris pokazuje wnętrze tramwaju dla Lipska. Oświetlenie zależne od pory roku

Zintegrowany transport

Olsztyn z kompletem Tramino

Zintegrowany transport

Olsztyn z kompletem Tramino

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 06 października 2015

Zobacz również:

Poznań: Wiadomo, kto chce naprawić powypadkowe Tramino

Zintegrowany transport

Poznań: Wiadomo, kto chce naprawić powypadkowe Tramino

Witold Urbanowicz 11 maja 2022

Solaris Tram z pierwszym zamówieniem. Nowe tramwaje dla Brunszwiku

Zintegrowany transport

Pierwszy tramwaj Solarisa w Lipsku. Na razie opakowany

Zintegrowany transport

Pierwszy tramwaj Solarisa w Lipsku. Na razie opakowany

Witold Urbanowicz 22 grudnia 2016

Dzięki Stadlerowi Solaris wzmocni dział tramwajowy

Biznes

Dzięki Stadlerowi Solaris wzmocni dział tramwajowy

Witold Urbanowicz 16 listopada 2016

Solaris pokazuje wnętrze tramwaju dla Lipska. Oświetlenie zależne od pory roku

Zintegrowany transport

Olsztyn z kompletem Tramino

Zintegrowany transport

Olsztyn z kompletem Tramino

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 06 października 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5