Partnerzy serwisu:
Tabor

Za parę lat Warszawa Gdańska jak nowa?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
05-03-2008
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 5 marca 2008

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Za parę lat Warszawa Gdańska jak nowa?
Spore plany wiąże PKP PLK ze stacją Warszawa Gdańska i przechodzącą przez nią linią. Zbudowane zostanie przejście podziemne z sąsiedniej stacji metra - dzięki temu po raz pierwszy w naszym kraju kolej zostanie połączona z tym środkiem transportu za pomocą węzła przesiadkowego.

Zmodernizowany zostanie również układ torowy dla prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich w ciągu linii kolejowych: nr 19 (Warszawa Główna Towarowa - Józefinów), nr 507 (Warszawa Główna Towarowa - Warszawa Gołąbki) i nr 509 (Warszawa Główna Towarowa - Warszawa Gdańska). Linie te zostaną przystosowane do prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich jeżdżących z szybkością 80 km/h. Po modernizacji linii 509 jej przepustowość ma zwiększyć się z 50-60 pociągów na dobę do 110 pociągów na dobę (czyli o 80 proc.). PKP PLK Oddział Regionalny w Warszawie nie wyklucza, że dzięki temu przedsięwzięciu, powstaną przystanki osobowe Fort Wola (przy ul. Połczyńskiej) i Wola Park (ul. Górczewska). Będą one mogły być wykorzystywane przez SKM. Wartość projektu modernizacji wymienionych linii to 84,5 mln zł netto.

Choć nie wiadomo, czy powstanie nowy budynek Dworca Gdańskiego, to pewne jest jednak, że sama stacja do końca 2009 r. zostanie rozbudowana. Z myślą o pasażerach kolei chcących kontynuować swą podróż metrem, powstanie przejście podziemne wraz z wyjściami na perony i dźwigami osobowymi przeznaczonymi dla osób niepełnosprawnych, łączące stację metra Dworzec Gdański ze stacją PKP Warszawa Gdańska. Konieczny będzie też remont rozsypującego się wiaduktu w ciągu ulic gen. Andersa i Mickiewicza. Będzie to dość skomplikowane przedsięwzięcie, wymagająca zmiany lokalizacji podpór konstrukcji, które będą kolidować z istniejącym obecnie układem torowo-peronowym. Koszt modernizacji stacji to niemal 84,7 mln zł netto. Cena ta nie obejmuje jednak budowy przejścia podziemnego ze stacji metra. Przedsięwzięcie to zostanie zrealizowane przez Metro Warszawskie.

Do końca 2011 r. ma również zostać przebudowana linia średnicowa wiodąca od Dworca Zachodniego do Wschodniego. Na to jednak PKP PLK musi znaleźć ok. 1 mld zł. Bez tego nie ma mowy o zakończeniu prac do czasu rozpoczęcia Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r.

\

* Tak będzie wyglądać stacja Warszawa Gdańska po zakończeniu planowanej modernizacji (wizualizacja PKP PLK).

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5