Partnerzy serwisu:
Tabor

Z Lublina do Warszawy jak przed wojną...

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
05-08-2008
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Karol Adamaszek, Gazeta Wyborcza, Lublin, 4 sierpnia 2008

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Z Lublina do Warszawy jak przed wojną...
Dokładnie tyle co przed wojną, tyle jedzie się koleją z Lublina do Warszawy. Szybciej ma być dzięki likwidacji niestrzeżonych przejazdów, przez które pociągi zwalniają do 20 km/h.

Niedawno raport o pracach nad projektem tzw. Kolei Dużych Prędkości opublikował specjalizujący się w tematyce finansowej portal internetowy money.pl. Porównując czas przejazdu między Warszawą a Lublinem w 1939 r. i obecnie, wytknął, że przez prawie 70 lat nic się nie zmieniło. Tuż przed wybuchem drugiej wojny światowej dotarcie ze stolicy do Lublina zajmowało 2 godz. i 40 min. Według rozkładów jazdy zamieszczonych na stronach internetowych PKP pokonanie pociągiem trasy między Warszawą Centralną i Lublinem trwa nawet dwie minuty dłużej - 2 godz. i 42 min.

- Trudno jednoznacznie stwierdzić, dlaczego jest podobnie jak przed wojną. W tej chwili przepisy prawa zmuszają nas do ograniczenia prędkości pociągów szczególnie na odcinkach, gdzie infrastruktura jest w fatalnym stanie. Np. między Puławami a Motyczem 40 kilometrów torów wymaga naprawy - tłumaczy Andrzej Janasz, dyrektor ds. projektów inwestycyjnych w lubelskim oddziale firmy PKP Polskie Linie Kolejowe.

PKP planuje, że pociągi z Lublina do Warszawy i z powrotem zaczną jeździć szybciej do końca 2015 r. Wtedy za unijne pieniądze ma zostać zakończony generalny remont torów. Pociągi będą mogły się rozpędzać do 160 km/h. Obecnie obowiązuje tzw. prędkość rozkładowa (pociągi nie powinny jej przekraczać) - 120 km/h. Nie wiadomo, o ile konkretnie skróci się czas przejazdu. - Pierwsze prace przeprowadzimy we wrześniu między Sadurkami a Motyczem na odcinku, gdzie tory są w najgorszym stanie. Remont ma zakończyć się po dwóch miesiącach - mówi Janasz.

Kolejowa spółka chce też, aby do końca listopada wszystkie przejazdy na trasie Lublin - Warszawa były strzeżone - Przed przejazdami, na których nie ma szlabanów i sygnalizacji świetlnej ze względów bezpieczeństwa pociągi muszą zwalniać do 20 km/h - tłumaczy Janasz. Jeszcze w zeszłym roku na trasie między Warszawą a Lublinem było siedem niestrzeżonych przejazdów. Pozostały dwa: przed Pilawą i na wysokości podlubelskiego Motycza. - Bariery dla pojazdów i sygnalizacja świetlna zostaną tam zamontowane najpóźniej do końca listopada - informuje dyrektor Janasz. Te zmiany nie spowodują jednak radykalnego przyspieszenia pociągów - Jeden przejazd strzeżony to podróż o ok. minutę krótsza - przyznaje Janasz. Twierdzi, że wynika to z wyliczeń specjalistów.

Koleje Dużych Prędkości

W lutym 2008 r. premier Donald Tusk powołał Międzyresortowy Zespół ds. Kolei Dużych Prędkości. Jego zadaniem jest przygotowanie programu budowy KDP w Polsce. Na prace przedprojektowe w latach 2007-2013 zarezerwowano 80 mln euro. Realizacja całego projektu ma kosztować 7,5 mld euro.

 

\

* Fot. Kamil Masło.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5