Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

"Yes, yes, yes" dla kolejki na Kasprowy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-04-2006
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza, 3 kwietnia 2006

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
"Yes, yes, yes" dla kolejki na Kasprowy
Kazimierz Marcinkiewicz zrobi wszystko, by realizacja inwestycji Polskich Kolei Linowych (spółka grupy PKP) w Tatrzańskim Parku Narodowym rozpoczęła się już w maju - ogłosił w piątek w Zakopanem Jacek Tarnowski, szef gabinetu politycznego prezesa Rady Ministrów.

PKL chcą przebudować kolejkę linową na Kasprowy Wierch, by mogło nią wyjeżdżać na szczyt 360 osób na godzinę, czyli dwa razy więcej niż obecnie. W piątek planom inwestycji przyglądali się w Zakopanem członkowie rządu i posłowie.
- Przebudowaną kolejkę powinien otworzyć w grudniu prezydent Kaczyński. Przecież w Alpach są jeszcze większe kolejki linowe. Co z tego, że Tatry są dużo mniejsze? - mówił Tarnowski.
- Polska racja stanu wymaga, by powiększać infrastrukturę narciarską w Tatrach. Tymczasem toczy się dyskusja, czy można to robić ze względu na środowisko. Przecież to tylko opóźnia inwestycję - dodał Krzysztof Tchórzewski, zastępca przewodniczącego sejmowej komisji infrastruktury. Rozbudowa kolejki nie podoba się ekologom, którzy w piątek pikietowali w Kuźnicach.
- Inwestorzy nie sporządzili raportu oddziaływania inwestycji na środowisko. To sprzeczne z unijnym prawem dotyczącym cennych przyrodniczo terenów objętych siecią "Natura 2000" - twierdzi Radosław Ślusarczyk z ekologicznej Koalicji "Ratujmy Karpaty". - Jeśli inwestycja ruszy, zaskarżymy ją do Komisji Europejskiej - zapowiada.
Co na to rząd?
Tarnowski: - Nie potrafię powiedzieć, czy Komisja Europejska może wstrzymać inwestycję. Mogę tylko powtórzyć w imieniu premiera, że zrobimy wszystko, by budowa rozpoczęła się bez zbędnej zwłoki.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5