Partnerzy serwisu:
Biznes

Wymuszona modernizacja tysięcy wagonów?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
26-04-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna, 26 kwietnia 2010 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Wymuszona modernizacja tysięcy wagonów?
Resort infrastruktury szykuje nowe wytyczne dotyczące eksploatacji taboru. Juliusz Engelhardt, podsekretarz stanu w MI, powiedział, że ministerstwo chce wprowadzić obowiązek wymiany i zniszczenia zestawów kołowych w pociągach, których wiek przekracza 25 lat w przypadku spółek pasażerskich i 30 lat dla towarowych – dowiedział się „Dziennik Gazeta Prawna”.

Ministerstwo Infrastruktury zaalarmowała ubiegłoroczna katastrofa kolejowa we włoskim miasteczku Viareggio z udziałem polskich wagonów oraz dwa wypadki lokomotyw PKP Intercity. Urzędnicy doszli do wniosku, że modernizacja taboru, który ma ponad 30 lat nie ma sensu.

Gdyby te wytyczne weszły w życie, spółka Przewozy Regionalne musiałaby wymienić ok. aż 7,8 tys. zestawów kołowych (po 12 w 650 składach), co kosztowałoby ok. 174 mln zł. W PKP Cargo do wymiany kół kwalifikowałoby się aż 30 tys. spośród 50 tys. wagonów. Kosztowałoby to spółkę ponad 1 mld. zł.

Tak wielka skala modernizacji wagonów oznaczałaby wiele zamówień u polskich firm naprawczych. – Na przeprowadzenie wszystkich wymian potrzeba jednak kilku lat – zastrzega „DGP” Zbigniew Konieczek, prezes nowosądeckiego Newagu.

Więcej

\
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Engelhardt: Błędem Nowaka była polityka kadrowa w Grupie PKP

Kadry

Engelhardt: Błędem Nowaka była polityka kadrowa w Grupie PKP

pr, Rynek Kolejowy 18 listopada 2013

Engelhardt: „Superministerstwo” to rozwiązanie doraźne

Prawo i polityka

Juliusz Engelhardt wraca do kolei

Kadry

Juliusz Engelhardt wraca do kolei

Paweł Rydzyński/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 19 marca 2014

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Engelhardt: Błędem Nowaka była polityka kadrowa w Grupie PKP

Kadry

Engelhardt: Błędem Nowaka była polityka kadrowa w Grupie PKP

pr, Rynek Kolejowy 18 listopada 2013

Engelhardt: „Superministerstwo” to rozwiązanie doraźne

Prawo i polityka

Juliusz Engelhardt wraca do kolei

Kadry

Juliusz Engelhardt wraca do kolei

Paweł Rydzyński/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 19 marca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5