Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Wykorzystaliśmy szansę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Szybka Kolej Miejska

Podziel się ze znajomymi:

10 lat w Unii Europejskiej „popędziły” polską gospodarkę do przodu. Skorzystaliśmy wszyscy. Także Szybka Kolej Miejska. Dzisiaj trudno wyobrazić sobie, aby na szynach nie było „Elfów”. Tak bardzo wrosły w kolejowy krajobraz stolicy. Tymczasem na trasach „lotniskowych”  jeżdżą dopiero od czerwca 2012 r., kupione w ramach unijnego projektu pn.  „Uruchomienie obsługi transportem kolejowym Lotniska Okęcie im. F. Chopina”.

- Wykorzystaliśmy możliwość, jaką daje Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013, a w nim priorytet siódmy, czyli  transport przyjazny środowisku – mówi Krzysztof Piotrowski, główny specjalista ds. planowania, kontrolingu i rozliczeń funduszy unijnych w SKM.  – Unia kładzie duży nacisk na zwiększenie udziału kolejowego transportu publicznego w obsłudze mieszkańców obszarów metropolitalnych.  Jednocześnie wymaga bardzo sprawnego działania administracyjnego, a więc jest to wyzwanie. W ramach tego projektu kupiliśmy 13 pojazdów.

Całkowity koszt projektu  wyniósł ponad 369,5 miliona  złotych, z czego dofinansowanie UE to ponad 177, 5 miliona złotych.

Firma produkująca „Elfy” podkreśla, że są one pierwszymi polskimi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi  spełniającymi wymagania europejskiej normy tzw. czterech scenariuszy zderzeniowych. Do najważniejszych  zalet pojazdów  należy zastosowanie wózków napędnych z silnikami prądu przemiennego zasilanych falownikami wykonanymi w technologii IGBT umiejscowionych w skrajnych częściach pojazdu. Mają system przeciwpoślizgowy, mikroprocesorowy rozproszony układ sterowania pojazdu, klimatyzację, szerokie wejścia i miejsca dla osób niepełnosprawnych. Nad bezpieczeństwem pasażerów – co ważne -  czuwają systemy monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego z podglądem i automatycznym zapisem w kabinie maszynisty, zaś wszelkie niezbędne informacje przekazywane są podróżnym na czytelnych wyświetlaczach oraz za pośrednictwem automatycznego systemu audio. Istnieje również system komunikacji pasażerów z maszynistą (interkom).

SKM jeszcze raz „podeszło” do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013. Tym razem był  to indywidualny projekt pn. „Zwiększenie możliwości przewozowych Szybkiej Kolei Miejskiej Sp. z o. o w ruchu aglomeracyjnym Warszawy na istniejących i planowanych liniach”.

- Projekt przewidywał pozyskanie 4 i 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych w ramach dwóch leasingów finansowych – wyjaśnia Krzysztof Piotrowski. – Kupno pierwszych 4 pojazdów typu 19WE  miało miejsce  pomiędzy  kwietniem  a czerwcem 2010 r. Kolejnych 6 pojazdów (typu 35 WE) dostarczono nam między czerwcem a sierpniem 2012 roku. Kupiony tabor w ramach leasingów finansowych pozwolił spółce na zwiększenie możliwości przewozowych na istniejących liniach. W tym przypadku całkowity koszt projektu zamknął się kwotą ponad 224,3 miliony złotych, a dofinansowanie unijne to 106,5 milionów złotych.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej podmiejska. Co Trójmiasto i Warszawa robią dobrze

Pasażer

Kolej podmiejska. Co Trójmiasto i Warszawa robią dobrze

Jakub Dybalski 06 października 2019

Kolej miejska na towarowej obwodnicy Poznania

Zintegrowany transport

Kolej miejska na towarowej obwodnicy Poznania

Martyn Janduła 25 stycznia 2017

W Monachium powstanie drugi tunel średnicowy S-Bahn

Pasażer

W Monachium powstanie drugi tunel średnicowy S-Bahn

Artur Bogdanowicz 31 października 2016

Dziesięć lat temu…

Warte uwagi

Dziesięć lat temu…

SKM Warszawa 18 maja 2015

Kolejowe jubileusze na szynach stolicy

Warte uwagi

Kolejowe jubileusze na szynach stolicy

SKM Warszawa 18 maja 2015

Zobacz również:

Kolej podmiejska. Co Trójmiasto i Warszawa robią dobrze

Pasażer

Kolej podmiejska. Co Trójmiasto i Warszawa robią dobrze

Jakub Dybalski 06 października 2019

Kolej miejska na towarowej obwodnicy Poznania

Zintegrowany transport

Kolej miejska na towarowej obwodnicy Poznania

Martyn Janduła 25 stycznia 2017

W Monachium powstanie drugi tunel średnicowy S-Bahn

Pasażer

W Monachium powstanie drugi tunel średnicowy S-Bahn

Artur Bogdanowicz 31 października 2016

Dziesięć lat temu…

Warte uwagi

Dziesięć lat temu…

SKM Warszawa 18 maja 2015

Kolejowe jubileusze na szynach stolicy

Warte uwagi

Kolejowe jubileusze na szynach stolicy

SKM Warszawa 18 maja 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5