Szybka Kolej Miejska to nie tylko nowoczesne pociągi, które są wizytówką stolicy. Jest również dobrze postrzegana przez instytucje publiczne i mieszkańców Warszawy jako odpowiedzialny oraz interesujący partner medialny dla działań artystycznych i edukacyjnych.
Promuje Międzynarodowy Festiwal Chopin i Jego Europa 2014 wraz z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina. Razem z NIFC zachęca także młodych mieszkańców stolicy by brali udział w rodzinnych warsztatach muzycznych organizowanych w Warszawie i Żelazowej Woli.
Firma pozytywnie odpowiedziała na zaproszenie do współpracy od Warszawskiego Festiwalu Skrzyżowania Kultur. W br. już po raz 10 gościć będzie nad Wisłą i uznany jest za jedno z 25 najciekawszych wydarzeń świata muzycznego.
Yest Festiwalowi nie można odebrać wysokiego poziomu artystycznego ani też ogromnej empatii i dlatego SKM promuje ten ogólnopolski konkurs integrujący środowiska artystów sprawnych i niepełnosprawnych.
Nie brakuje spółki przy dużych wydarzeniach, jakie organizuje Dom Spotkań z Historią w Warszawie. Również Instytut Matki i Dziecka ma wsparcie, gdy przygotowuje imprezy dla swoich małych podopiecznych. Jednocześnie dzięki efektywnemu zarządzaniu i korzystaniu z nowoczesnych narzędzi finansowych SKM pochwalić się może nie tylko wspieraniem ważkich akcji, ale przede wszystkim dynamicznym wzrostem przychodów i zysków. Zauważył to miesięcznik biznesu Forbes, który przyznał Szybkiej Kolei Miejskiej TYTUŁ DIAMENTU FORBESA.