Spółka Schenker Deutschland AG zaoferowała firmie Kronotex GmbH specjalną ofertę dla obsługi światowego eksportu podłóg laminatowych.
Na początku lipca, pomiędzy Berlinem i Hamburgiem, odbył się pierwszy kurs firmowanego przez Schenker Deutschland pociągu towarowego, który wyjechał z terenu firmy Kronotex do Bremerhaven. Transport zawierał 50 kontenerów - w każdym z nich znajdowało się 20 ton podłóg laminatowych. Ładunek został odprawiony z Bremerhaven do klientów z Kanady, USA i Meksyku. Jako wiodący producent materiałów podłogowych, przedsiębiorstwo należące do szwajcarskiej grupy Krono, łączy nowoczesną technikę produkcyjną z ekonomiczną i przyjazną dla środowiska logistyką. Do tej pory towary przeznaczone dla odbiorców z krajów zamorskich transportowane były do Bremerhaven pięćdziesięcioma samochodami ciężarowymi tygodniowo.
- Celem przedsięwzięcia jest połączenie rentowności i świadomej ochrony środowiska z wydajnymi procesami produkcyjnymi. W związku z tym, wybieramy takie środki transportu, które najlepiej sprostają tym wymaganiom. Usługi, które świadczymy spółce Kronotex, są jednocześnie przykładem na to, w jaki sposób można optymalnie zorganizować transport towarów na tereny położone w głębi kraju, łącząc go jednocześnie z rozwiązaniami oferowanymi przez globalny fracht morski - powiedział Michael Korn, zastępca prezesa zarządu spółki Schenker Deutschland AG.
Spółka Kronotex, w ciągu ubiegłego dziesięciolecia, znacznie rozszerzyła spektrum produkcji markowych towarów i pozyskała nowe rynki zbytu na całym świecie. Rozwiązanie firmy Schenker, polegające na wykorzystaniu w transporcie jednogrupowego pociągu towarowego, umożliwia klientom elastyczne dopasowanie przebiegu załadunku towarów spaletyzowanych do procesu produkcji. W przeszłości w celu uniknięcia niepotrzebnych postojów samochody ciężarowe musiały być rozładowywane niezwłocznie po przybyciu.
Obecnie Schenker sprowadza z Hamburga puste kontenery, później przekazuje je do dyspozycji spółce Kronotex, a następnie w każdy poniedziałek, przewozi towar do Bremerhaven jednogrupowym pociągiem. Umożliwia to dokonanie lepszego doboru personelu, skrócenie czasu obsługi i zredukowanie kosztów w całym łańcuchu dostaw. Jednogrupowy pociąg towarowy przybywa na teren Kronotex ok. 23.00, opakowania wielokrotnego użytku zostają rozładowane, następnie pełne kontenery zostają z powrotem załadowane do pociągu, który 4 godziny później rusza w kierunku wybrzeża.
- Kronotex zainwestował w rozbudowę własnego przyłącza torów i w sprzęt przeładunkowy, umożliwiając tym samym powstanie ekonomicznie spójnego i jednocześnie przyjaznego dla środowiska rozwiązania transportowego - mówi Michael Korn o nowym rozwiązaniu logistycznym, polegającym na zastosowaniu w transporcie jednogrupowego pociągu towarowego.
Grupa Schenker z roczną sprzedażą na poziomie 13 miliardów euro, 55000 pracowników i 1500 oddziałów na całym świecie, jest jednym z wiodących dostawców zintegrowanych usług logistycznych. W oparciu o transport lądowy, lotniczy i morski, Schenker oferuje kompleksowe rozwiązania logistyczne oraz zarządzanie globalnym łańcuchem dostaw. W ramach Deutsche Bahn AG, Schenker jest częścią grupy firm zajmujących się transportem i logistyką.