Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Kilka dni bez parowozów w Wolsztynie. Jedna z trzech maszyn znów jeździ

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
21-08-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Kilka dni bez parowozów w Wolsztynie. Jedna z trzech maszyn znów jeździ
fot. M. SzymajdaParowóz PT47-65 podczas parady w Wolsztynie
Spośród trzech czynnych parowozów stacjonujących w wolsztyńskiej parowozowni aktualnie sprawny jest tylko jeden. Jego usterka doprowadziła w tym miesiącu do kilkudniowej przerwy w obsłudze pociągów planowych. Koleje Wielkopolskie wystawiły na te kursy swoje spalinowe zespoły trakcyjne.

Początek sierpnia przyniósł wolsztyńskiej parowozowni duże problemy taborowe. Pomimo stacjonowania w zakładzie trzech czynnych maszyn przez kilka dni żadna z nich nie mogła prowadzić planowych pociągów Kolei Wielkopolskich. – 7 sierpnia Parowozownia Wolsztyn poinformowała spółkę KW o konieczności wycofania lokomotywy parowej z ruchu osobowego w okresie od 8 do 14 sierpnia – potwierdza dyrektor Parowozowni Wolsztyn Wojciech Marszałkiewicz. Dodaje, że przerwa trwała krócej, niż pierwotnie planowano, bo 13 sierpnia udało się już wystawić parowóz do obsługi pociągów rozkładowych.

Pt47 w naprawie, usterki obu Ol49

Syruacja wynikała w opinii naszego rozmówcy ze zbiegu awarii wszystkich trzech maszyn. Parowóz Pt47-65 jest wyłączony z eksploatacji od 23 lipca, kiedy wykoleił się jego tender. – Lokomotywa przechodzi teraz naprawę bieżącą. Wobec zakresu usterek trwa ona do tej pory i jest wykonywana w specjalistycznym zakładzie – mówi dyrektor PW. Maszyna Ol49-59 została natomiast odstawiona w związku z wykryciem luźnej obręczy zestawu kołowego.

– Konieczna była więc wymiana tego zestawu – tłumaczy Wojciech Marszałkiewicz. W ruchu pozostawała więc jedynie inna „oelka” – Ol49-69. Feralnego 7 sierpnia odkryto jednak nieszczelności w przegrzewaczu pary. Naprawa wymagała zaś wygaszenia i wystudzenia kotła, co trwa dwie doby.

Powrót pozostałych maszyn „w najbliższym czasie”

Najszybciej udało się przywrócić sprawność właśnie Ol49-69. – Parowóz ten wrócił do obsługi pociągów 13 sierpnia i jeździ do chwili obecnej – informuje nas PW. W związku z brakiem czynnych maszyn Parowozownia nie obsłużyła w sumie 12 par planowych pociągów KW.

Co z pozostałymi wyłączonymi z eksploatacji maszynami? – Parowozownia Wolsztyn planuje w najbliższym czasie przywrócić do ruchu Pt47-65 i Ol49-59 – zapewnia nas Wojciech Marszałkiewicz. Nie wskazuje przy tym przewidywanej daty ich powrotu do służby.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5