Podczas dzisiejszej prezentacji rozkładu jazdy przewoźnik podkreślił, że rozkład jazdy WKD w dalszym ciągu będzie charakteryzować się swoimi mocnymi stronami – dobrą częstotliwością w godzinach szczytu oraz stałymi godzinami odjazdów. - Niestety, nie mamy jeszcze nowego taboru, więc tłok wpociągach się póki co nie zmniejszy - otwarcie przyznał prezes WKD, Grzegorz Dymecki.
Pociągi WKD, tak jak dotychczas, będą kursowały z wysoką częstotliwością (od 7 do 10 minut na najbardziej obciążonym odcinku pomiędzy Komorowem i Warszawą). Utrzymana zostanie także cykliczność odjazdów, do której pasażerowie są już przyzwyczajeni (stałe godziny odjazdów w poszczególnych kierunkach: 20 minut po każdej pełnej godzinie – do Grodziska Mazowieckiego i 10 minut przed każdą pełną godziną – do Milanówka).
Nowy rozkład jazdy przewiduje następujące zmiany w porównaniu z dotychczasowym:
* zamiana dwóch kursów w popołudniowym szczycie dnia powszedniego;
* zwiększenie oferty w dni powszednie w okresie wakacyjnym poprzez uruchomienie nowych pociągów – dzięki skierowaniu do ruchu dodatkowego składu;
* przesunięcie godzin popołudniowego szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie wakacyjnym (15.00 – 18.00).
Szczegółowe dane o rozkładzie jazdy pociągów WKD:
* Liczba uruchamianych pociągów WKD na poszczególnych relacjach:
(dzień powszedni / dzień świąteczny)
- WARSZAWA – GRODZISK MAZOWIECKI – WARSZAWA: 62 / 43
- WARSZAWA – MILANÓWEK – WARSZAWA: 33 / 31
- WARSZAWA – PODKOWA LEŚNA – WARSZAWA: 15 / -
- WARSZAWA – KOMORÓW – WARSZAWA: 16 / -
* Liczba pociągów WKD obsługujących poszczególne relacje (w tym przypadku do relacji pomiędzy Komorowem oraz Warszawą wliczane są pociągi z Grodziska Maz., Milanówka i Podkowy Leśnej):
(dzień powszedni / dzień świąteczny)
- WARSZAWA – GRODZISK MAZOWIECKI – WARSZAWA: 62 / 43
- WARSZAWA – MILANÓWEK – WARSZAWA: 33 / 31
- WARSZAWA – PODKOWA LEŚNA – WARSZAWA: 110 / 74
- WARSZAWA – KOMORÓW – WARSZAWA: 126 / 74
* Częstotliwość kursowania pociągów WKD na poszczególnych odcinkach linii:
(dzień powszedni – szczyt / dzień powszedni – poza szczytem / dzień świąteczny)
- WARSZAWA – KOMORÓW – WARSZAWA: 7-15 / 30 / 30
- KOMORÓW – PODKOWA LEŚNA – KOMORÓW: 10-15 / 30 / 30
- PODKOWA LEŚNA – GRODZISK MAZ. – PODKOWA LEŚNA: 30 / 60 / 60
- PODKOWA LEŚNA – MILANÓWEK – PODKOWA LEŚNA: 60 / 60 / 60
Liczba pociągów
Rozkład jazdy pociągów WKD od 12 grudnia 2010r. do 10 grudnia 2011r. nie ulegnie zmianie w stosunku do okresu 2009/2010 i będzie przewidywać uruchomienie jak dotychczas następującej liczby kursów:
* Dzień powszedni – 129 pociągów
* Dzień powszedni wakacyjny – 100 pociągów
* Dzień świąteczny – 76 pociągów
Liczba uruchamianych obiegów taboru w okresie od 12 grudnia 2010r. do 10 grudnia 2011 r. pozostanie taka sama, jak w okresie 2009/2010 i będzie następująca:
* Dzień powszedni – 11 składów
* Dzień powszedni wakacyjny – 10 składów
* Dzień świąteczny – 5 składów
Praca przewozowa
Plan pracy przewozowej w [poc-km] na okres od 12 grudnia 2010 r. do 10 grudnia 2011 r. będzie kształtować się na poziomie wyższym o ok. 2,5% w porównaniu z okresem 2009/2010 i wyniesie: 1 160 240 [poc-km].
Praca przewozowa w rozbiciu na poszczególne dni tygodnia będzie następująca:
* Dzień powszedni – 3 688 poc-km
* Dzień powszedni wakacyjny – 3 018 poc-km
* Dzień świąteczny – 2 298 poc-km
Plan pracy przewozowej na okres 2009/2010 wynosił 1 131 656 [poc-km].
W trzech kwartałach bieżącego roku spadła natomiast punktualność pociągów WKD w porównaniu do analogicznego okresu roku 2009 (jak i całego roku 2009) - z 99,79% do 99,02% - Spadek punktualności wydaje się bardzo duży, bo przy tak małych opóźnieniach, jakie zwykle mamy, jedno zdarzenie może zaważyć na całym roku. A my mieliśmy głośny wypadek w czerwcu 2010 - głównie on zaważył na tych wynikach, gdyż usuwanie jego skutków trwało cały dzień - tłumaczy Dymecki. Na pytanie, czy prawie 40-letni tabor nie zaczyna już sprawiać problemów technicznych, prezes odparł: - Wprost przeciwnie, dzięki dużej pracy - i niestety pieniądzom, wkładanym w utrzymanie, stan naszych pociągów jest nawet lepszy, niż kilka lat temu.