Warszawska Kolej Dojazdowa zamówiła w zeszłym roku 14 pociągów od PESY Bydgoszcz celem całkowitej wymiany starego taboru. Jak potwierdził Krzysztof Kulesza z WKD spółka, żeby rozwinąć swoje usługi, chce zamówić kolejne sześć elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", zakup sześciu pociągów miałby zostać dofinansowany z programu współpracy Polsko-Szwajcarskiej. Wniosek jest obecnie rozpatrywany przez polską stronę programu - Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. WKD musiała uzupełnić złożone już jakiś czas temu dokumenty, i obecnie wnioskuje o przedłużenie terminu rozpatrywania wniosku.
Jeżeli projekt zostanie zaakceptowany do dofinansowania, prawdopodobne formy uzyskania pieniędzy na wkład własny przez WKD to kredyt komercyjny lub dokapitalizowanie spółki. W razie nieotrzymania dofinansowania WKD prawdopodobnie ograniczy zakup. Możliwe jest na przykład zamówienie dodatkowych dwóch pociągów w ramach kontraktu z PESĄ.
Podstawowe parametry składów, które chce zamówić Warszawska Kolej Dojazdowa byłyby takie same jak pociągów, które ma dostarczyć PESA. Wyjątkiem jest to, że dodatkowe ezety byłyby jednosystemowe - dostosowane tylko do napięcia 3-ech tysięcy voltów, na które ma zamiar przejść WKD po dostawie 14 pociągów dwusystemowych od PESY w 2012 roku - Był to jeden z powodów, dla których nie zamawialiśmy wszystkich pociągów na raz. Pociągi jednosystemowe mogą być dużo tańsze od takich, które operują pod różnym napięciem - powiedział nam Krzysztof Kulesza.