Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wiemy, ile będzie kosztować nowa łącznica w Kalwarii Zebrzydowskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wiemy, ile będzie kosztować nowa łącznica w Kalwarii Zebrzydowskiej
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAzdjęcie ilustracyjne
Z końcem lipca PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły koperty z ofertami dotyczącymi budowy nowej łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej. Nowy tor ma znacznie przyspieszyć pociągi kursujące między Krakowem a Bielskiem-Białą.

PKP PLK ogłosiły przetarg w końcu maja 2021. Teraz poznaliśmy oferty na zadanie pod nazwą „Budowa łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej w ciągu linii kolejowych nr 97 Skawina – Żywiec i nr 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała Główna”.

Najtańsza oferta w kosztorysie

Na głodnym przetargów rynku chęć wykonania prac budowlanych nad nową łącznicą zgłosiło 6 firm: PNiUIK z Krakowa, Skanska, Porr, Strabag, tyski Torkol i ZUE. Najkorzystniejszą cenowo ofertą, opiewającą na 25,3 mln złotych netto, jest oferta ZUE, najdroższą ofertę (39,9 mln zł. Netto) przedstawił Strabag. Najtańsza oferta spełnia warunki PKP PLK, które chce przeznaczyć na inwestycję ponad 25 mln zł netto.

Rozpoczęcie budowy nowej łącznicy zaplanowano na czerwiec 2022 r., a zakończenie na połowę 2023 r. Prace mają być realizowane w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Projekt jest dofinansowany z POIiŚ.


graf. https://www.openrailwaymap.org/

Korzyści z powstania łącznicy

Półkilometrowa łącznica na nasypie połączy dwie zelektryfikowane linie kolejowej: Skawina – Żywiec (nr 97) i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała (nr 117). Przejazd pociągów umożliwić ma rozbudowa mostu w miejscu połączenia łącznicy z linią Skawina – Żywiec. Pociągi kursujące między Krakowem a Bielskiem Białą nie będą już musiały wjeżdżać na stację Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, aby zmienić kierunek jazdy. Pozwoli to oszczędzić około 15 minut w czasie przejazdu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5