Po trwających od maja tego roku, kilkumiesięcznych testach wielosystemowa lokomotywa Traxx F140 MS firmy Bombardier otrzymała dopuszczenie do użytkowania we Włoszech. Oznacza, to że wszystkie bariery dla jej wykorzystania w transporcie międzynarodowym między Szwajcarią i Półwyspem Apenińskim zostały zniesione.
Koleje szwajcarskie SBB Cargo zamówiły w 2003 roku 18 jednostek tego typu o wartości 66 mln euro. Zbudowane na bazie lokomotyw Class 185, trafią do przewoźnika już tym miesiącu i będą dostarczone w komplecie do maja 2005.
Szwajcarską homologację Traxx F140 MS otrzymały na początku listopada. Lokomotywy produkowane są w fabryce w Kassel i dostosowane są do szwajcarskiej sieci z prądem zmiennym o napięciu 15 kV oraz do włoskiej, gdzie pociągi, podobnie jak w Polsce, zasila prąd stały o napięciu 3 kV. Lokomotywy współpracują także z systemami zabezpieczenia ruchu pociągów obu krajów.
Traxx F140 MS może została zaprojektowana, tak aby współpracować z jak największą liczbą sieci kolejowych. Oprócz wyżej wymienionych, może ona pracować w Belgii, Holandii, Luksemburgu, Francji i Polsce. Bombardier postawił także na standaryzację poszczególnych elementów tworzonych przez siebie typów lokomotyw, co pozwoli na łatwiejszą obsługę, zarówno dzięki uniwersalizacji części zamiennych jak i niższym kosztom szkolenia pracowników.