Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Wielka Brytania odrzuca maglev

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-05-2006
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Independent, 8 maja 2006

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Wielka Brytania odrzuca maglev
Połączenie wielkich szybkości łączące Londyn ze Szkocją ma kosztować ok. 15 mld GBP i być przystosowane do prędkości 300 km/godz - poinformował zarządca infrastruktury Network Rail. Tym samym oddala się idea budowy połączenia typu maglev dyskutowanego jeszcze przed kilku miesiącami.

To pierwsze tak szczegółowe plany ujawnione przez Network Rail dotyczące szybkiego połączenia północ-południe. Państwowa spółka deklaruje, że planowana linia powinna zarabiać na siebie bez potrzeby dotowania ze środków publicznych.
Jak oznajmił Iain Coucher, wiceprezes NR, dokładny przebieg trasy powinien zostać wytyczony zgodnie z powyższą zasadą. Oznacza to linię, która połączy stolicę z Birmingham, Manchesterem, Edynburgiem, i Glasgow. Podróż na całym odcinku trwałaby ok. 2,5 godziny.
Umożliwiłoby to największe przemieszcznie pasażerów między transportem lotniczym a kolejowym i w największym stopniu odciążyłoby dwie istniejące linie między Londynem i Glasgow oraz Edynburgiem.
W przemówieniu wygłoszonym w Instytucie Inżynierii Lądowej w Londynie Iain Coucher określił technologię lewitacji umożliwiającą rozwijanie prędkości rzędu 430 km/godz. jako "jeszcze niesprawdzoną". Dodał, że przy zastosowaniu rozpowszechnionych technologii wielkich prędkości szacuje roczne koszty utrzymania linii na ok. 200 mln GBP, zaś całkowite zyski na ok. 10 razy więcej.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5