NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]

| inf. prasowa PKP PLK 14.12.2017 77

Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Modernizacja E20 Fot. PKP PLK
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]
Widać efekty prac na linii kolejowej Poznań – Warszawa. W Koninie i Łowiczu budowane są nowe perony. Na szlakach, po demontażu starych elementów toru i sieci trakcyjnej położono nowe podkłady i szyny. Montowane są słupy sieci trakcyjnej. Trwają prace przy wiaduktach i mostach.
Trwają zaawansowane prace na linii E20 Warszawa – Poznań pomiędzy Swarzędzem a Sochaczewem. Demontowane są stare elementy torów i montowane nowe na trzech odcinkach: Swarzędz – Koło, Koło – Żychlin i Żychlin – Sochaczew. W przebudowę zaangażowanych jest nawet około 800 pracowników i 400 maszyn i pojazdów.

Powstają nowe słupy trakcyjne, demontowane są stare tory

Na 130-kilometrowym odcinku pomiędzy stacjami Swarzędz – Koło wykonawca zdemontował już ponad 40 km starych torów. Między Koninem a Podstolicami zdjęta została sieć trakcyjna na dwóch torach, a pomiędzy Podstolicami i Swarzędzem na jednym torze. Między Koninem a Swarzędzem ustawiono ponad 700 nowych słupów sieci trakcyjnej, a na odcinku Cienin – Konin ułożono nowe tory. Zaawansowanie robót sieciowych między Swarzędzem a Kostrzynem wynosi około 40%. W pracach obejmujących różne branże wykonawca angażuje koparki, walce, betoniarki, pociągi sieciowe, palownice, oczyszczarkę i samochody ciężarowe. Przygotowane są podkłady i szyny potrzebne do przebudowy modernizowanego odcinka.

Pomiędzy Kołem a Żychlinem, na 68 kilometrze trwają jeszcze prace przy demontażu starych torów i sieci trakcyjnej, ale wykonawca rozwiesza już nową sieć trakcyjną i zgrzewa szyny na odcinku Krzewie – Kłodawa.

Pomiędzy Żychlinem a Sochaczewem, na 53 km postępują prace. Między Jackowicami a Żychlinem ustawiane są nowe słupy sieci trakcyjnej. Przygotowany jest już grunt pod nowe tory. Wykonawca przygotowuje się do układania podkładów i montowania szyn. W Łowiczu powstaje budynek Lokalnego Centrum Sterowania.

Powstają nowe perony

Na modernizowanej linii duże zmiany obejmą stacje. Podróżni otrzymają oczekiwany standard obsługi na wyższych wygodniejszych peronach, wyposażonych w informację wizualną i głosową i przystosowanych do obsługi osób o ograniczonych możliwościach ruchowych.

W Kutnie prace na stacji skupiają się na konstrukcji nowych peronów. Ustawiane są ścianki peronowe. Trwają prace w przejściu podziemnym. Wykonawca montuje także nowe tory i rozjazdy. Widać prace przy nowym budynku lokalnego centrum sterowania.

Na stacji w Koninie stoją już ściany nowego peronu. Ułożone są tory. Trwają prace przy remoncie przejścia podziemnego, które zapewni wygodny i bezpieczny dostęp na perony. Podobnie w Podstolicach widać już nowy peron oraz tory.

W Łowiczu, trwa budowa peronu dwukrawędziowego. Wykonawca zdemontował także starą kładkę dla pieszych. Aby zapewnić komunikację, tymczasowo otwarte zostało bezpieczne przejście w poziomie szyn. Efektem prac PLK będzie nowe przejście podziemne wyposażone w windy.

Efekty modernizacji

Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów między Warszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii i pozwoli na przejazd znacznie większej liczby pociągów. Projekt zapewni sprawniejszy ruch regionalny i międzyregionalny. Nowe urządzenia, nowoczesne lokalne centra sterowania, nowe skrzyżowania bezkolizyjne i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększą bezpieczeństwo. Dla pasażerów przebudowane stacje i przystanki będą spełniały oczekiwane standardy obsługi, będą dostosowane do potrzeb osób ograniczonej mobilności.

Modernizacja trasy Poznań – Warszawa, przebudowa układów stacji, zapewni także sprawną obsługę dłuższych pociągów towarowych i lepsze warunki dla przewozów cargo.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kutno (128)
Konin (52)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5