Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Widać postępy prac przy modernizacji E20 [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Widać efekty prac na linii kolejowej Poznań – Warszawa. W Koninie i Łowiczu budowane są nowe perony. Na szlakach, po demontażu starych elementów toru i sieci trakcyjnej położono nowe podkłady i szyny. Montowane są słupy sieci trakcyjnej. Trwają prace przy wiaduktach i mostach.

Trwają zaawansowane prace na linii E20 Warszawa – Poznań pomiędzy Swarzędzem a Sochaczewem. Demontowane są stare elementy torów i montowane nowe na trzech odcinkach: Swarzędz – Koło, Koło – Żychlin i Żychlin – Sochaczew. W przebudowę zaangażowanych jest nawet około 800 pracowników i 400 maszyn i pojazdów.

Powstają nowe słupy trakcyjne, demontowane są stare tory

Na 130-kilometrowym odcinku pomiędzy stacjami Swarzędz – Koło wykonawca zdemontował już ponad 40 km starych torów. Między Koninem a Podstolicami zdjęta została sieć trakcyjna na dwóch torach, a pomiędzy Podstolicami i Swarzędzem na jednym torze. Między Koninem a Swarzędzem ustawiono ponad 700 nowych słupów sieci trakcyjnej, a na odcinku Cienin – Konin ułożono nowe tory. Zaawansowanie robót sieciowych między Swarzędzem a Kostrzynem wynosi około 40%. W pracach obejmujących różne branże wykonawca angażuje koparki, walce, betoniarki, pociągi sieciowe, palownice, oczyszczarkę i samochody ciężarowe. Przygotowane są podkłady i szyny potrzebne do przebudowy modernizowanego odcinka.

Pomiędzy Kołem a Żychlinem, na 68 kilometrze trwają jeszcze prace przy demontażu starych torów i sieci trakcyjnej, ale wykonawca rozwiesza już nową sieć trakcyjną i zgrzewa szyny na odcinku Krzewie – Kłodawa.

Pomiędzy Żychlinem a Sochaczewem, na 53 km postępują prace. Między Jackowicami a Żychlinem ustawiane są nowe słupy sieci trakcyjnej. Przygotowany jest już grunt pod nowe tory. Wykonawca przygotowuje się do układania podkładów i montowania szyn. W Łowiczu powstaje budynek Lokalnego Centrum Sterowania.

Powstają nowe perony

Na modernizowanej linii duże zmiany obejmą stacje. Podróżni otrzymają oczekiwany standard obsługi na wyższych wygodniejszych peronach, wyposażonych w informację wizualną i głosową i przystosowanych do obsługi osób o ograniczonych możliwościach ruchowych.

W Kutnie prace na stacji skupiają się na konstrukcji nowych peronów. Ustawiane są ścianki peronowe. Trwają prace w przejściu podziemnym. Wykonawca montuje także nowe tory i rozjazdy. Widać prace przy nowym budynku lokalnego centrum sterowania.

Na stacji w Koninie stoją już ściany nowego peronu. Ułożone są tory. Trwają prace przy remoncie przejścia podziemnego, które zapewni wygodny i bezpieczny dostęp na perony. Podobnie w Podstolicach widać już nowy peron oraz tory.

W Łowiczu, trwa budowa peronu dwukrawędziowego. Wykonawca zdemontował także starą kładkę dla pieszych. Aby zapewnić komunikację, tymczasowo otwarte zostało bezpieczne przejście w poziomie szyn. Efektem prac PLK będzie nowe przejście podziemne wyposażone w windy.

Efekty modernizacji

Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów między Warszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii i pozwoli na przejazd znacznie większej liczby pociągów. Projekt zapewni sprawniejszy ruch regionalny i międzyregionalny. Nowe urządzenia, nowoczesne lokalne centra sterowania, nowe skrzyżowania bezkolizyjne i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększą bezpieczeństwo. Dla pasażerów przebudowane stacje i przystanki będą spełniały oczekiwane standardy obsługi, będą dostosowane do potrzeb osób ograniczonej mobilności.

Modernizacja trasy Poznań – Warszawa, przebudowa układów stacji, zapewni także sprawną obsługę dłuższych pociągów towarowych i lepsze warunki dla przewozów cargo.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5