Rozpoczęła się rozbudowa stacji techniczno-postojowej warszawskiego metra na Kabatach. Jak informuje "Gazeta Wyborcza", dzięki niej będzie można tam obsługiwać pociągi dla II linii metra.
Do końca 2010 roku Przedsiębiorstwo Robót Górniczych "Metro" wybuduje tam m.in. nowych tory odstawcze, dyspozytornię oraz urządzenia do sterowania ruchem. Ratusz przeznaczył na tę inwestycję ponad 60 mln zł. Wiąże się to z tym, że właśnie na Kabatach będą obsługiwane składy metra, które pojadą centralnym odcinkiem drugiej linii. Przejazd pomiędzy I a II linią metra będzie się odbywał łącznikiem, który będzie usytuowany pomiędzy stacjami metra Centrum i Świętokrzyska.
- Nowe tory na Kabatach mają przede wszystkim ułatwić manewrowanie pociągami. Gdy teraz z elektrowozowni ma wyruszyć jeden skład, przy okazji muszą wyjeżdżać też inne. Powstanie tam również pętla do zawracania pociągów - powiedział dla "GW" Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.
Docelowo stacja techniczno-postojowa dla II linii będzie w Morach, w zachodniej części miasta. Niestety, jak powszechnie wiadomo, na to przyjdzie nam poczekać jeszcze dobrych kilka, jak nie kilkanaście lat, kiedy wybudowany zostanie odcinek metra na Bemowo.
Wzdłuż ogrodzenia stacji na Kabatach powstaną ekrany dźwiękochłonne. Metro przyznaje, że niektórzy mieszkańcy osiedla skarżyli się na hałas przy przetaczaniu pociągów. Na razie ekrany o wysokości 3,5 m powstaną w rejonie budowanych torów. Później otoczą całą bazę. Krzysztof Malawko twierdzi, że ekrany będą żelbetowe i najprawdopodobniej obsadzone zielenią - czytamy w "GW".
Więcej

* Fot. Rynek Kolejowy.