Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Warszawiacy ściśnięci w Metrze

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-12-2005
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
www.gazeta.pl, 19 grudnia 2005

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Warszawiacy ściśnięci w Metrze
Ogromny tłok nie tylko w podmiejskich pociągach, ale i w metrze. - Dlaczego zamiast sześciu podjeżdżają tylko cztery wagony? Do nich często nie da się wsiąść - denerwują się pasażerowie...

Gdy w zeszłym tygodniu pisaliśmy o ogromnym tłoku na kolejowych liniach podmiejskich, od razu odezwali się też warszawiacy jeżdżący metrem. - Tu też jest potworny ścisk. Jeździmy stłoczeni jak sardynki - opowiadają.
Wczoraj byliśmy w metrze między godz. 7 a 8 rano. Okazało się, że największe boje o wejście do środka toczą się na stacji Wilanowska. Na peron co chwila wchodzą tu setki mieszkańców podwarszawskich miejscowości, którzy dojeżdżają do Warszawy i przesiadają się do metra. Gdy podjeżdża pociąg kilkadziesiąt sekund upychają się, by dało się zamknąć drzwi. Zdarza się, że nie dla wszystkich starczy miejsc w wagonie.
- Najgorzej, gdy podjeżdża krótki czterowagonowy skład. Z tyłu pociągu są zwykle problemy z zamknięciem drzwi - skarżyła się "Gazecie Wyborczej" na peronie pani Zuzanna Łabęda.
Największą wprawę z wpychaniem się do środka mają nastolatki. - Tłok rzeczywiście straszny, ale nam zawsze udaje się jakoś wejść do pociągu - chwalił się Maciek, który razem z koleżanką Martyną codziennie przesiada się do metra z autobusu jadącego z Konstancina-Jeziorny.
Krótszych składów zestawionych z rosyjskich wagonów Metro Warszawskie ma niemal połowę. Czy nie da się ich wreszcie wydłużyć? Pierwszy przetarg na kupno dodatkowych wagonów się nie udał. Teraz szefowie metra znowu szukają producenta, który je dostarczy. Być może uda się go wybrać na początku przyszłego roku. Na wydłużenie pociągów trzeba będzie jednak czekać aż do wiosny 2007 r.!
Czy w takim razie pociągi nie powinny zacząć jeździć częściej? Teraz rano kursują zaledwie co trzy minuty. Tymczasem w innych metropoliach, np. w Londynie czy w Moskwie, co 90 sekund. - U nas na razie nie ma takiej możliwości - stwierdza Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra. Dlaczego? - Po pierwsze, nie mamy wolnych pociągów. W godzinach szczytu jeździ 21 składów. Do tego cztery muszą być w rezerwie na wypadek awarii. Pozostałych osiem jest remontowanych lub przechodzi przegląd. Po drugie, na większą częstotliwość nie pozwala nasz system sterowania ruchem. Będziemy go jednak unowocześniać - mówi Grzegorz Żurawski.
Sam jednak przyznaje, że gdy w Warszawie organizowano wielkie imprezy, metro jeździło częściej niż co trzy minuty. Naciskany przez "Gazetę Wyborczą" ustępuje: jeden-dwa dodatkowe składy mogłyby się pojawić w tunelach w godzinach szczytu. Jest jeden warunek - za te kursy musiałby zapłacić Zarząd Transportu Miejskiego (8,50 zł za jeden kilometr). Czy pieniądze się znajdą? Rzecznik ZTM Igor Krajnow odpowiada, że najpierw Metro musiałoby się o nieoficjalnie zwrócić.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5