Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Warszawa: Więcej parkingów \"Parkuj i jedź\"?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-11-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Konrad Majszyk, Rzeczpospolita, 14 listopada 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Warszawa: Więcej parkingów \"Parkuj i jedź\"?
Warszawski ratusz planuje 11 nowych parkingów. – Będą puste, tak jak te, co już są – twierdzą ekolodzy. – Władze chcą budować parkingi „Parkuj i jedź”. Dlaczego jednak tak mało inwestują w rozwój komunikacji, do której kierowcy maja się przesiadać? – pyta Maciej Sulmicki z Zielonego Mazowsza.

Dzisiaj w samo południe ekolodzy zorganizują konferencje obok parkingu „Parkuj i jedź” na Połczyńskiej. W jego sąsiedztwie nie ma stacji kolejowej, planowana linia metra została przesunięta pod ul. Górczewską, a korki tworzą się dużo wcześniej – w rejonie Lazurowej.

W efekcie spośród 500 miejsc zajętych jest tam zwykle ok. dziesięciu. Jak podał Zarząd Transportu Miejskiego, w listopadzie padł rekord: jednego dnia zaparkowało... 20 kierowców. Przypomnijmy, że budowa postoju kosztowała prawie 6 mln zł. ZTM twierdzi, że drugi etap „Parkuj i jedź” został pomyślany lepiej. Oto proponowane lokalizacje:
  • w al. Krakowskiej przy pętli tramwajowej,
  • przy stacjach metra: Kabaty, Stokłosy i Ursynów,
  • przy stacjach PKP: Rembertów, Wawer, Wesoła, Anin, Falenica, Żerań i Ursus-Niedźwiadek (w planach).

Zielone Mazowsze nie zostawia na większości z tych pomysłów suchej nitki. Sulmicki wylicza: – Jadący al. Krakowską maja przy pętli dla tramwajów największe korki za sobą. Na Kabatach przy Tesco już istnieje parking, na którym znajdziemy dużo wolnych miejsc. A pociągi kursują za rzadko i są tak przepełnione, że w godzinach szczytu trudno do nich wsiąść.

Ekolodzy proponują odwrócenie kolejności inwestycji: najpierw zakup nowoczesnych pociągów i budowa drugiej linii metra, a potem sieć „Parkuj i jedź”. – Gdybyśmy przyjęli ten sposób rozumowania, należałoby usiąść i bezczynnie czekać – ironizuje Michał Dąbrowski z ZTM. – Należy robić obie rzeczy jednocześnie, zwłaszcza że to zupełnie inna skala wydatków.

Dla porównania; centralny odcinek drugiej linii metra będzie kosztował ponad 3 mld zł, podczas gdy na „Parkuj i jedź” władze przewidują wydać do 2015 roku 90 mln zł (44 mln zł ma pochodzić z UE). W grudniu ZTM planuje otworzyć parking przy stacji Wilanowska, a do sierpnia 2008 roku – Młociny. 11 kolejnych ma powstać do 2015 roku. ZTM projektuje parking przy stacji PKP Anin, a lada dzień ogłosi przetarg na obiekt przy metrze Ursynów.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5