Ostre tempo na początku czteromiesięcznego remontu torów tramwajowych w Al. Jerozolimskich. Ale też ogromne korki, które mimo weekendu sparaliżowały centrum…
Jazda samochodem po Śródmieściu w najbliższych dniach, a może nawet i tygodniach, będzie prawdziwą gehenną. Wielu warszawiaków zastanawia się, którą trasą najszybciej przedrzeć się przez korki. - Na pewno będą gigantyczne. Nie wiem, jak się dostanę w poniedziałek do pracy - denerwował się Łukasz Ciernik z Targówka, który w sobotę sunął w żółwim tempie przez most Śląsko-Dąbrowski.
Teraz prywatne samochody mają na Trasie W-Z tylko po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Policja będzie wlepiać mandaty kierowcom, którzy wjadą tu na tory tramwajowe. Środek musi być wolny, bo aleją "Solidarności" kursuje teraz więcej tramwajów. Wśród nich jest część tych, które wycofano z Al. Jerozolimskich.
Rozpoczęta w sobotę przebudowa trasy z pl. Zawiszy do ronda Waszyngtona spowodowała ograniczenia, jakich dotąd jeszcze w Warszawie nie było. W śródmiejskiej części Alej kierowcy samochodów osobowych mają jeszcze mniej miejsca niż na Trasie W-Z. Z trzech pasów został im tylko jeden. Pozostałe przeznaczono dla pojazdów potrzebnych do budowy nowego torowiska i dla miejskich autobusów.
Ratusz liczy, że zachęci to wielu kierowców, żeby przesiedli się do komunikacji. - Z badań wynika, że wybiera ją 70-80 proc. warszawiaków podróżujących po mieście. Dlatego specjalne pasy dla autobusów i tramwajów są potrzebne - przekonuje Michał Dąbrowski z Zarządu Transportu Miejskiego.
Urzędnicy liczą też, że więcej warszawiaków zacznie korzystać z kolei. Tu też wprowadzono udogodnienia. Od soboty, jadąc pociągiem podmiejskim na terenie Warszawy, oprócz biletów 30- i 90-dniowych można używać biletów dobowych na kartonikach z paskiem magnetycznym.
Pasażerowie, którzy od piątku nie jeździli tramwajami lub autobusami, dziś zastaną mnóstwo zmian. Większość wycofanych z Al. Jerozolimskich tramwajów jeździ skróconymi trasami. Tylko "dziewiątka" kursuje z jednego na drugi brzeg Wisły. Skierowano ją na most Śląsko-Dąbrowski. Stąd wycofano z kolei prawie wszystkie autobusy. Część (125 i 160) - na most Świętokrzyski, inne (170 i 307) - na Gdański, a 512 - na most Poniatowskiego. Tak jak przed laty na pl. Bankowym w drodze z Pragi na Mokotów znowu skręca czwórka. Żeby pomóc się połapać w tej rewolucji, na ważniejszych przystankach w Śródmieściu pojawili się informatorzy ZTM w jaskrawych kamizelkach.
W sobotę i niedzielę od rana pracowali też robotnicy z krakowskiej firmy ZUE. Szybko zerwali stare szyny i podkłady w trzech miejscach - między pl. Starynkiewicza a ul. Emilii Plater, koło ronda de Gaulle\'a i ronda Waszyngtona. Remont torów w Al. Jerozolimskich potrwa przynajmniej do końca września.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.