PKP PLK ogłasza przetarg na modernizację linii obwodowych w Warszawie. W ramach prac do 2018 r. powstaną dwa nowe przystanki oraz węzeł przesiadkowy z II linią metra. Inwestycja zakończy się w 2018 r. To kolejny etap wielkiej przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego. Dłużej pasażerowie poczekają na stacje na dalszej linii obwodowej, przebiegającej przez Jelonki i Bemowo.
PKP PLK zaczyna realizować wielką przebudowę Warszawskiego Węzła Kolejowego. – Ogłaszamy dzisiaj przetarg na kompleksową modernizację linii obwodowych w Warszawie, łączących z Warszawę Zachodnią oraz Gołąbki z Warszawą Gdańską. Linia ulegnie całkowitej metamorfozie – mówi Marcin Mochocki, członek zarządu PKP PLK.
Wszystkie przystanki, Koło, Kasprzaka i Warszawa Zachodnia (peron 8), ulegną przebudowie. Zostaną zadaszone. Wybudowane zostaną nowe przystanki na wysokości Powązkowskiej i Obozowej. – Przebudujemy obiekty inżynieryjne, żeby jak najlepiej wpasowywały się w tkankę miejską. Najlepiej będzie to widać na Obozowej, gdzie teraz wiadukt kolejowy jest wąskim gardłem tej ulicy – mówi Marcin Mochocki.
Na przystanku Koło powstanie węzeł przesiadkowy. – Tuż obok będzie umiejscowiona jedna z kolejnych stacji II linii metra. Wejście będzie mniej niż 50 metrów od zejścia z naszej stacji kolejowej. To będzie świetny punkt przesiadkowy. Stacja zostanie przystosowana do obsługi spodziewanych dużych potoków pasażerskich. Oprócz całkowitego zadaszenia wybudujemy schody ruchome, windy i wygodne przejścia na drugą stronę ulicy Górczewskiej – mówi Mochocki.
Na razie nie powstaną nowe przystanki na dużej linii obwodowej – przy Połczyńskiej i Górczewskiej. – Te przystanki są zaprojektowane w ramach obecnych prac przygotowawczych, ale będą budowane w drugim etapie – mówi Marcin Mochocki.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl