Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa: Pętla tramwajowa na Żeraniu opóźniona o dwa lata

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-09-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu / Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa: Pętla tramwajowa na Żeraniu opóźniona o dwa lata
Przebudowa pętli tramwajowej Żerań FSO w Warszawie, wymuszona budową drogi ekspresowej S-8, choć miała zająć kilka miesięcy, jest już opóźniona o ponad dwa lata. Bez odpowiedzi pozostają wciąż skargi motorniczych na organizację ruchu, uniemożliwiającą odjazdy tramwajów zgodnie z rozkładem. Wykonawca zapowiada, że prace zakończą się już w październiku bieżącego roku.

W tej chwili pętla Żerań FSO jest praktycznie placem budowy – nad nią trwa przebudowa Trasy Toruńskiej do parametrów drogi ekspresowej S-8. Wyłączenia poszczególnych torów rozpoczęły się w kwietniu 2010 r. i trwają do dziś, choć według pierwszych zapowiedzi miały zakończyć się 30 lipca 2010 r. – Wraz z postępem prac i kolejnymi opóźnieniami termin ten był kilkukrotnie przesuwany. Monity kierowane przez ZTM do inwestora (GDDKiA), który pełni nadzór nad tą przebudową, pozostały bez odpowiedzi. Do sierpnia br. ani inwestor, ani wykonawca (firma AVAX) nie byli w stanie przedstawić żadnego realnego terminu mimo pisemnych próśb wysyłanych przez nas do obu instytucji – mówi Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM-u.

Niewykluczone jednak, że udręki pasażerów, którzy muszą korzystać z rozkopanej pętli, niedługo się skończą. – Według zapewnień uzyskanych w sierpniu br. od wykonawcy realne jest przywrócenie pełnej przejezdności pętli w I połowie października br. Przed uruchomieniem pętli konieczne są prace odtworzeniowe torowiska, peronów przystankowych, ciągów pieszych oraz prace związane z trakcją elektryczną – mówi Krajnow. Odbudowane i oddane muszą zostać jeszcze dwa tory postojowe.

Na organizację ruchu na przebudowywanej pętli skarżą się od dawna motorniczowie – tramwaje dwóch linii korzystają bowiem z jednego czynnego toru. Szesnastka często „zajeżdża” dwudziestkę, przez co odjazdy tej drugiej są opóźniane, co w konsekwencji – w przypadku nadmiaru opóźnień – skutkuje utratą premii dla motorniczych. Aby utrzymać rozkład, prowadzący często jeżdżą bez przerw. Tramwaje Warszawskie zgłaszały już problem ZTM-owi, ale instytucja ta nie widzi szans na zmianę rozkładów. – Problem linii 20 jest znany. Niestety, jedynym rozwiązaniem, jakie moglibyśmy zastosować jest ograniczenie ilości linii na tej pętli do jednej, bo tylko to gwarantuje bezproblemowe prowadzenie ruchu. Byłoby to jednak jest to rozwiązanie bardzo niekorzystne dla pasażerów – mówi Krajnow. Pozostaje czekać do października – o ile wykonawcy uda się dotrzymać tego terminu.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5