ZTM w Warszawie prowadzi przetarg na wprowadzenie ścieżek prowadzących dla osób niepełnosprawnych na kolejnych dziewięciu stacjach I linii metra. Tym razem urzędnicy nie przewidują zamykania stacji dla ruchu pasażerskiego – z jednym wyjątkiem dla Placu Wilsona.
W sierpniu na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego na siedmiu stacjach I linii metra – A-1 Kabaty, A-2 Natolin, A-3 Imielin, A-4 Stokłosy, A-5 Ursynów, A-6 Służew oraz A-14 Świętokrzyska – są montowane linie prowadzące. Składają się one z siedmiu równoległych listew ze stali nierdzewnej o wysokości 4-5 mm. Stanowią one punkt odniesienia dla osób niewidomych i niedowidzących, pozwalający na przejście przez obiekt po możliwie najkrótszej drodze (tzw. trasa wolna od przeszkód).
W tej chwili oznakowanie wprowadzono już na sześciu stacjach. Prace każdorazowo wiązały się z zamykaniem stacji dla ruchu pasażerskiego. – W przypadku obecnie trwających prac związanych z montażem linii prowadzących wstępnie zakładaliśmy, że zamykanie stacji nie będzie konieczne. Ostatecznie jednak – po przeprowadzeniu rozmów z wykonawcą i zapoznaniu się z technologią wykonywania linii – okazało się, że czasowe zamknięcie stacji będzie konieczne.
Metro Warszawskie sugerowało takie rozwiązania przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo pasażerów – wyjaśnia Magdalena Potocka z biura prasowego ZTM. Do oznaczenia została jeszcze stacja A-5 Ursynów, która będzie zamknięta w sobotę 29 sierpnia.
Zgodnie z przepisami linie prowadzące muszą pojawić się na pozostałych stacjach najpóźniej w przyszłym roku. ZTM prowadzi właśnie przetarg na oznaczenie kolejnych dziewięciu stacji I linii. Postępowanie jest podzielone na dwie części. Pierwsza z nich obejmuje stacje A-8 Wierzbno, A-9 Racławicka, A-20 Słodowiec, A-21 Stare Bielany i A-22 Wawrzyszew. Prace mają zostać wykonane w ciągu czterech miesięcy od podpisania umowy, jednak nie później niż do połowy grudnia tego roku.
Druga część obejmuje stacje A-10 Pole Mokotowskie, A-11 Politechnika, A-18 Plac Wilsona, A-23 Młociny (tylko południowa część). – Wybór stacji był podyktowany kilkoma czynnikami: kosztorysowaniem wartości robót, koniecznością wykonania prac przed rozpoczęciem roku akademickiego i możliwością uruchomienia odpowiedniej komunikacji zastępczej – mówi Magdalena Potocka z biura prasowego ZTM.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.