PKP PLK chcą w tym roku ogłosić przetarg na modernizację „małej” linii obwodowej z Warszawy Zachodniej do Warszawy Gdańskiej. – Najważniejsze dla nas w tym przypadku jest poprawienie jakości obsługi podróżnych – mówi Maciej Kaczorek, szef Działu Planowania Strategicznego w PKP PLK.
PKP PLK w ramach przygotowania do wielkiej przebudowy WWK zamierzają w tym roku ogłosić przetarg na modernizację „małej” linii obwodowej (nr 20), łączącej Warszawę Zachodnią z Warszawą Gdańską. – Mamy nadzieję, że nam się to uda. Cały czas projektujemy – mówi Maciej Kaczorek, szef Działu Planowania Strategicznego w PKP PLK.
Planowany jest m.in. nowy przystanek kolejowy przy Obozowej, a kolejny przy Powązkowskiej. Inwestycje obejmą też istniejącą infrastrukturę przystankową. – Najważniejsze dla nas w tym przypadku jest poprawienie jakości obsługi podróżnych. W tej chwili te perony ani nie są estetyczne, ani nie zapewniają dostępu dla osób o ograniczonej mobilności, więc to powinno się zmienić. Wszystkie rzeczy zorientowane na obsługę pasażera to jest priorytet dla nas – zapewnia Kaczorek.
Nie jest przewidziana zmiana układu peronów. – Na Kasprzaka peron wyspowy zostanie, bo taka jest konstrukcja wiaduktów, nie ma powodu, żeby to zmieniać. Natomiast na Kole są perony boczne – też nie ma powodu, żeby to zmieniać, biorąc pod uwagę to, że wiadukt w ramach poszerzania Górczewskiej został właściwie zbudowany od nowa, z zachowaniem tej historycznej środkowej podpory – wyjaśnia Maciej Kaczorek.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl