Wiele wskazuje na to, że z powodu nacisków mieszkańców Warszawy, a także młodych działaczy PO władze miasta wycofują się z zapowiadanej wcześniej likwidacji nocnych kursów metra.
Przeciwko likwidacji nocnej linii metra protestowali mieszkańcy miasta, a także młodzi działacze z PO i SLD. Burmistrz Ursynowa Piotr Guział zaproponował, aby nocne kursowanie metra finansowane było z budżetów dzielnic, które przecina linia metra. „Według nieoficjalnych informacji Hanna Gronkiewicz-Waltz zgodziła się już, by metro jeździło do późna jak teraz. Decyzję ma ogłosić oficjalnie w najbliższą sobotę podczas prezentacji w bazie na Kabatach nowego pociągu Inspiro z fabryki Siemensa” - napisała "Gazeta Wyborcza".
Nocne metro wprowadzono w nocy 16 na 17 lutego 2007 r. – pociągi zaczęły kursować w noce z piątku na sobotę i z soboty do ok. 3 w nocy. Była to realizacja zapowiedzi wyborczych Hanny Gronkiewicz-Waltz, nowej prezydent miasta. Wprowadzone na próbę nocne kursy metra nie tylko utrzymały się, ale także po czterech miesiącach zwiększono ich częstotliwość z 30 do 15 minut. Obecnie w noc weekendową uruchamianych jest po 10 dodatkowych kursów w jednym kierunku. Ostatni pociąg z Kabat wyrusza o 2.30, a z Młocin o 2.45
Liczba pasażerów korzystających z metra po północy nie przekracza generalnie 6-7 tys. osób. Stanowi to około 3% całego ruchu w metrze. Koszt uruchomienia dodatkowych kursów metra w nocy wynosi tyle, co 25% kosztów kursowania wszystkich linii autobusowych nocnych w trakcie jednej nocy (w Warszawie i poza nią). Według danych z roku 2011 r. uruchomienie nocnego metra to wydatek rzędu ok. 56 tys zł dla jednego weekendu, podczas gdy nocna komunikacja autobusowa pochłania ok. 220 tys. zł.
Władze miasta nadal będą szukały oszczędności. Nie zrezygnują z cięć przywilejów pracowniczych w komunikacji miejskiej, a także reorganizacji tras tramwajów i autobusów.
Protesty mieszkańców można było zobaczyć w internecie - choćby w serwisach demotywatory, kwejk, czy facebook. Na tym ostatnim portalu, 17 tysięcy osób zgłosiło chęć udziału w przedsięwzięciu Impreza na koniec nocnego metra w Warszawie, profil Nie zabierajcie nocnych kursów metra w Warszawie lubi 500 osób. Natomiast petycję online "Zostawcie nocne metro w Warszawie" podpisało 8 tysięcy osób. Profil tejże petycji ma 4 tysiące fanów. Powstał też szyderczy profil Zlikwidujmy wszystkie kursy metra. "Likwidacja WSZYSTKICH kursów metra to oszczędność ponad 25 000 000 PLN miesięcznie!" - piszą jego autorzy.