Partnerzy serwisu:
Pasażer

Warszawa: Jednak będzie nocne metro?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-01-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GazetaWyborcza/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Wiele wskazuje na to, że z powodu  nacisków mieszkańców Warszawy, a także młodych działaczy PO władze miasta  wycofują się z zapowiadanej wcześniej likwidacji nocnych kursów metra.

Przeciwko likwidacji nocnej linii metra protestowali mieszkańcy miasta, a także młodzi działacze z PO i SLD. Burmistrz Ursynowa Piotr Guział zaproponował, aby nocne kursowanie metra finansowane było z budżetów dzielnic, które przecina linia metra. „Według nieoficjalnych informacji Hanna Gronkiewicz-Waltz zgodziła się już, by metro jeździło do późna jak teraz. Decyzję ma ogłosić oficjalnie w najbliższą sobotę podczas prezentacji w bazie na Kabatach nowego pociągu Inspiro z fabryki Siemensa” - napisała "Gazeta Wyborcza".

Nocne metro wprowadzono w nocy 16 na 17 lutego 2007 r. – pociągi zaczęły kursować w noce z piątku na sobotę i z soboty do ok. 3 w nocy. Była to realizacja zapowiedzi wyborczych Hanny Gronkiewicz-Waltz, nowej prezydent miasta. Wprowadzone na próbę nocne kursy metra nie tylko utrzymały się, ale także po czterech miesiącach zwiększono ich częstotliwość z 30 do 15 minut. Obecnie w noc weekendową uruchamianych jest po 10 dodatkowych kursów w jednym kierunku. Ostatni pociąg z Kabat wyrusza o 2.30, a z Młocin o 2.45

Liczba pasażerów korzystających z metra po północy nie przekracza generalnie 6-7 tys. osób. Stanowi to około 3% całego ruchu w metrze. Koszt uruchomienia dodatkowych kursów metra w nocy wynosi tyle, co 25% kosztów kursowania wszystkich linii autobusowych nocnych w trakcie jednej nocy (w Warszawie i poza nią). Według danych z roku 2011 r. uruchomienie nocnego metra to wydatek rzędu ok. 56 tys zł dla jednego weekendu, podczas gdy nocna komunikacja autobusowa pochłania ok. 220 tys. zł.

Władze miasta  nadal będą szukały oszczędności. Nie zrezygnują z cięć przywilejów pracowniczych w komunikacji miejskiej, a także reorganizacji tras tramwajów i autobusów.

Protesty mieszkańców można było zobaczyć w internecie - choćby w serwisach demotywatory, kwejk, czy facebook. Na tym ostatnim portalu, 17 tysięcy osób zgłosiło chęć udziału w przedsięwzięciu Impreza na koniec nocnego metra w Warszawie, profil Nie zabierajcie nocnych kursów metra w Warszawie lubi 500 osób. Natomiast petycję online "Zostawcie nocne metro w Warszawie" podpisało 8 tysięcy osób. Profil tejże petycji ma 4 tysiące fanów. Powstał też szyderczy profil Zlikwidujmy wszystkie kursy metra. "Likwidacja WSZYSTKICH kursów metra to oszczędność ponad 25 000 000 PLN miesięcznie!" - piszą jego autorzy.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Zobacz również:

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5