Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa: Jak poprawić dojazd na Służewiec? Czasem trzeba niewiele

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Warszawa: Jak poprawić dojazd na Służewiec? Czasem trzeba niewiele
Zagłębie biurowe na warszawskim Służewcu jest przykładem ułomnego planowania rozwoju miasta, a właściwie jego braku. Efekty są już boleśnie widoczne: każda wolna przestrzeń zastawiona jest przez samochody, a tramwaje pękają w szwach. – Tam właściwie już miękkie działania przyniosłyby znaczącą poprawę. Wymaga to jednak współpracy ze strony firm, która mają tam biura – mówi Łukasz Oleszczuk ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM.

Służewiec to warszawskie zagłębie biurowe w południowo-zachodniej części miasta, powstałe na dawnych terenach przemysłowych. Rozwój dzielnicy nie idzie w parze z zapewnieniem odpowiednich rozwiązań komunikacyjnych. W tym obszarze w dalszym ciągu powstają nowe biura, a problemy z dojazdem w dużej mierze pogłębiają się. – Wynika to ze skupiska dużej liczby miejsc pracy i biur na małym obszarze. To mocno homogeniczna zabudowa, nie ma wymieszania funkcji. Rano mamy dosyć skoncentrowany potok dojazdowy, po południu podróże powrotne są rozkładane w czasie – wyjaśnia Łukasz Oleszczuk, zajmujący się transportem w Stowarzyszeniu Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM.

Jak do tego doszło? Dzielnicy biurowej tutaj właściwie nikt nie planował, powstawała samoistnie. – Dopiero na przełomie 2011 i 2012 r. uchwalone zostały plany miejscowe. Pełnią one obecnie jedynie funkcję porządkową, a nie stricte planistyczną – podkreśla Oleszczuk.

Największym problemem Służewca jest kwestia parkowania. – Odbywa się w sposób dziki. Występuje tutaj ogromny deficyt miejsc parkingowych – mówi Oleszczuk. Skutkiem tego są zastawione trawniki i chodniki, co znacznie utrudnia ruchu pieszych i rowerzystów. Sytuacja stała się na tyle problematyczna, że pobliska Galeria Mokotów musiała wprowadzić opłaty za parkowanie na swoim parkingu, bo parkowały tutaj przede wszystkim białe kołnierzyki, zabierając miejsce klientom centrum handlowego.

– Jedno, co można już teraz rozważyć, to wprowadzenie na obszarze Służewca płatnego parkowania. Z jednej strony pozwoliłoby to na uporządkowanie i wyznaczenie miejsc parkingowych, a z drugiej wpływałoby na zachowania komunikacyjne – wskazuje Oleszczuk. Propozycja rozszerzenia strefy płatnego parkowania na obszar Służewca była jednym z elementów analiz zlecanych przez Urząd m.st. Warszawy.


Więcej na portalu Transport-publiczny.plO problemach transportowych Służewca będziemy dyskutować podczas debaty „Jaka przyszłość czeka Służewiec? Transport, infrastruktura, potrzeby mieszkańców i pracowników”. Wydarzenie to, organizowane pod patronatem portalu transport-publiczny.pl odbędzie się 21 stycznia 2016 roku o godzinie 18:00 w lokalu Niezły Kocioł przy ul. Postępu 21A. 


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawski Służewiec. Pandemia ograniczyła korki, ale problemy nie zniknęły

Zintegrowany transport

Warszawski Służewiec. Pandemia ograniczyła korki, ale problemy nie zniknęły

Łukasz Malinowski 16 marca 2021

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Zintegrowany transport

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Witold Urbanowicz 19 stycznia 2018

Kolej tyłem do Służewca. Jak lepiej wykorzystać szynę

Infrastruktura

Warszawa. Dodatkowe pociągi SKM na Służewiec

Pasażer

Warszawa. Dodatkowe pociągi SKM na Służewiec

ZTM Warszawa 05 września 2016

Warszawa: Powstanie studium dla nowej trasy tramwajowej na Służewiec

Zintegrowany transport

Do Służewca najczęściej komunikacją. Część kierowców aut nie zostawi

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Warszawski Służewiec. Pandemia ograniczyła korki, ale problemy nie zniknęły

Zintegrowany transport

Warszawski Służewiec. Pandemia ograniczyła korki, ale problemy nie zniknęły

Łukasz Malinowski 16 marca 2021

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Zintegrowany transport

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Witold Urbanowicz 19 stycznia 2018

Kolej tyłem do Służewca. Jak lepiej wykorzystać szynę

Infrastruktura

Warszawa. Dodatkowe pociągi SKM na Służewiec

Pasażer

Warszawa. Dodatkowe pociągi SKM na Służewiec

ZTM Warszawa 05 września 2016

Warszawa: Powstanie studium dla nowej trasy tramwajowej na Służewiec

Zintegrowany transport

Do Służewca najczęściej komunikacją. Część kierowców aut nie zostawi

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5