Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

W WKD i Łomiankach też chcą wspólnego biletu

Dalej Wstecz
Autor:

gazeta.pl

Data publikacji:
31-12-2008
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
gazeta.pl

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
W WKD i Łomiankach też chcą wspólnego biletu
Od 1 stycznia warszawska strefa biletowa rozszerza się o 24 stacje kolejowe. - Kiedy wreszcie będziemy z niej korzystać? - dopytują pasażerowie WKD i dojeżdżający autobusami z Łomianek.Wspólna strefa biletowa Zarządu Transportu Miejskiego i Kolei Mazowieckich obejmie od Nowego Roku wszystkie linie podmiejskie. Jej granice wyznaczają teraz stacje: Chotomów (w kierunku Nasielska), Nieporęt (odnoga z Legionowa do Radzymina), Zagościniec (linia do Tłuszcza), Śródborów (linia otwocka), Zalesie Górne (w stronę Radomia) i Płochocin (za Ożarowem Maz.). Do tego Piastów z Pruszkowem i Sulejówek-Miłosna, gdzie z biletami aglomeracyjnymi na drugą strefę można jeździć od połowy listopada. Dzięki temu nie trzeba dodatkowo płacić kolejarzom i podróżowanie jest tańsze o kilkadziesiąt złotych.


Wystarczy mieć bilety ZTM - dobowe, trzydniowe, tygodniowe albo kodowane na warszawskiej karcie miejskiej 30- i 90-dniowe (oprócz tych na jedną linię). Trzeba je skasować albo aktywować przed rozpoczęciem podróży. Można to zrobić u kierownika pociągu. Koleje Mazowieckie honorują wszystkie zniżki i uprawnienia do bezpłatnych przejazdów (np. z roczną kartą seniora).

Wspólne bilety obowiązują też w Warszawskiej Kolei Dojazdowej, ale tylko w Warszawie i w pierwszej za granicą Opaczy (można się tam przesiadać z autobusów miejskiej linii autobusowej 177). Pasażerowie WKD domagają się, by rozszerzyć strefę na całą linię. Szef ZTM Leszek Ruta mówi "Gazecie", że trwają w tej sprawie rozmowy z samorządami miast i gmin leżących wzdłuż trasy kolejki. Najoporniej do wspólnego biletu przekonują się władze Michałowic. - Problemem jest też brak taboru i straszny, nawet jak na warunki warszawskie, tłok w wagonach - uważa dyrektor Ruta. Przewiduje, że szansą dla pasażerów dojeżdżających WKD zza Pruszkowa może być planowana trzecia strefa biletowa, w której ma obowiązywać droższa taryfa.

Po sukcesie biletu aglomeracyjnego w Kolejach Mazowieckich chcieliby go także mieszkańcy Łomianek. To miasto jako pierwsze na początku lat 90. zrezygnowało z usług ówczesnych MZK z Warszawy. Od tamtej pory ma własne autobusy, które dojeżdżają na Żoliborz. To rozwiązanie ma jednak wady. "Za bilet miesięczny do pierwszej strefy Komunikacji Miejskiej Łomianki płacę 74 zł. Gdybym ładował warszawską kartę miejską na drugą strefę, wydałbym 296 zł. W kieszeni zostałoby mi 124 zł, a i wygoda podróżowania by się poprawiła" - pisze do "Gazety" Andrzej Rybus-Tołłoczko.

Szef łomiankowskiej komunikacji Tadeusz Kordek potwierdza, że są prowadzone rozmowy z ZTM w sprawie wspólnego biletu. - Ale trwa to już kilka miesięcy i efektów na razie nie ma, bo wszystko zależy od finansów miasta - przyznaje. Nieprędko Łomianki zyskają też dojazd do najnowszej stacji metra Młociny. Dopiero od 1 lipca ma być tam skierowana nowa linia z Kiełpina, a nowe autobusy, które kupi miasto, będą kursować tylko co 25 min. - Większość pasażerów żądała pozostawienia linii Ł i Ł bis na dotychczasowej trasie do Szpitala Bielańskiego i Hali Marymonckiej - przekonuje prezes Kordek.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5