Metro Warszawskie prowadzi przetarg na rozbudowę II linii metra o tzw. odcinki 3+3 (po trzy stacje w każdą ze stron). – Wszystko wskazuje na to, że rozstrzygnie się w tym roku. Jesteśmy gotowi na przedstawienie pozwoleń na budowę, by budowa mogła ruszyć jak najszybciej – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.
W tej chwili trwa przetarg na rozbudowę II linii metra o odcinki 3+3 – po trzy stacje w kierunku Woli do stacji C-6 Księcia Janusza i w kierunku Targówka do stacji C-18 Trocka (d. Targówek II). W sierpniu otwarto oferty. Na zachodni odcinek najtańszą złożył Gulermak z kwotą 1,148 mld zł brutto, a na wschodni – Astaldi z kwotą 1,067 mld zł brutto (łącznie 2,215 mld zł brutto). To znacznie mniej, niż zakładał kosztorys inwestora (łącznie 3,174 mld zł brutto). – Wszystko wskazuje na to, że przetarg rozstrzygnie się w tym roku. Jesteśmy gotowi na przedstawienie pozwoleń na budowę, by budowa mogła ruszyć jak najszybciej – mówi Jerzy Lejk. Jak przypomina, wykonawcy będą mieli 38 miesięcy na realizacje prac.
Jednocześnie trwa konkurs na koncepcję architektoniczno-budowlaną dla dalszych odcinków II linii. Obejmuje on dwie stacje na Woli i Bemowie (odcinek zachodni) oraz trzy na Targówku i Bródnie (odcinek wschodnio-północny). Po ich zrealizowaniu pociągi dojadą do stacji C-4 Górce (Powstańców Śląskich) na odcinku zachodnim i C-21 Bródno (Rembielińska) na odcinku wschodnim. – Ok. 2019 r. będzie prowadzona budowa jednocześnie jedenastu stacji – mówi Lejk.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl