Podczas wczorajszego Forum zorganizowanego przez gazetę "Parkiet" i PKP Intercity, omawiano m.in. temat pozyskiwania kapitału na inwestycje dla spółek sektora kolejowego poprzez prywatyzację giełdową, a także problemy związane z regulacją rynku kolejowego w Polsce.
- W tej chwili w Polsce w zasadzie nie ma regulatora rynku kolejowego. Nie istnieje także ekonomiczna regulacja tego rynku - mówił Andrzej Olszewski, dyrektor zarzadzający ING Securities S.A., firmy która jest doradcą prywatyzacyjnym PKP Intercity. Podkreślał również, że w naszym kraju problemem jest także bardzo niska akceptowalność społeczna dla potencjalnych zagranicznych inwestorów strategicznych, w kwestii prywatyzacji spółek sektora kolejowego. Poruszona została także kwestia ewentualnych kontraktów długoterminowych na obsługę niektórych linii kolejowych na wyłączność dla PKP Intercity. - Przewidywalność to jest kwestia być albo nie być dla wprowadzenia po raz pierwszy akcji tej spółki do obrotu giełdowego - powiedział Olszewski. Przedstawiciel ING Securities S.A. mówił także o lukach prawnych, i szeregu sprzeczności, jakie można znaleźć w przepisach regulujących kwestię transportu kolejowego w Polsce.

* Fot. Rynek Kolejowy.