Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UTK stwierdza nieprawidłowości w sygnalizacji na odcinku Psary – Starzyny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

UTK

Data publikacji:
10-11-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UTK stwierdza nieprawidłowości w sygnalizacji na odcinku Psary – Starzyny
Urzędnicy Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadzili kontrolę na linii nr 570 Psary – Starzyny. W rezultacie postępowania administracyjnego stwierdzili, że warunki techniczne i organizacyjne nie zapewniają bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego. PKP PLK nakazano usunięcie nieprawidłowości. W pobliżu miejsca gdzie stwierdzono nieprawidłowości 3 marca 2012 roku doszło do jednej z największych katastrof kolejowych w historii Polski.

Jak informuje UTK, nieprawidłowość polegała na błędnych wskazaniach ostatniego semafora samoczynnej blokady liniowej, które umożliwiały jazdę z największą dozwoloną prędkością, podczas gdy wskazania semafora wjazdowego w Starzynach informowały o jeździe z prędkością nieprzekraczającą 100 km/h, a potem z największą dozwoloną.

Tym samym naruszono przepisy ustawy o transporcie kolejowym oraz rozporządzenia ministra infrastruktury z 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji.

Prezes UTK nakazał usunięcie nieprawidłowości do 30 czerwca 2016 roku, a w przypadku niewykonania decyzji w wyznaczonym terminie, Prezes UTK na podstawie art. 66 ust. 2aa ustawy o transporcie kolejowym nałoży karę pieniężną w wysokości do 5 tys. euro za każdy dzień zwłoki w jej wykonaniu.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Piknik rodzinny Kampanii Kolejowe ABC II w Wiśle

Pasażer

Piknik rodzinny Kampanii Kolejowe ABC II w Wiśle

inf. pras UTK 20 lipca 2023

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Otwarty dostęp w praktyce Prezesa UTK

Komentarze

Otwarty dostęp w praktyce Prezesa UTK

Ignacy Góra 13 lipca 2023

Dni Otwarte Parowozowni Gniezno

Pasażer

Dni Otwarte Parowozowni Gniezno

inf. pras UTK 30 czerwca 2023

Zobacz również:

Piknik rodzinny Kampanii Kolejowe ABC II w Wiśle

Pasażer

Piknik rodzinny Kampanii Kolejowe ABC II w Wiśle

inf. pras UTK 20 lipca 2023

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Otwarty dostęp w praktyce Prezesa UTK

Komentarze

Otwarty dostęp w praktyce Prezesa UTK

Ignacy Góra 13 lipca 2023

Dni Otwarte Parowozowni Gniezno

Pasażer

Dni Otwarte Parowozowni Gniezno

inf. pras UTK 30 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5