To już trzeci odcinek włączony w strefę rekreacji i wypoczynku wśród budynków uprzemysłowionej dzielnicy Manhattanu. Przedstawiciele władz Nowego Jorku otworzyły oficjalnie kolejną część "wiszącego" parku High line. Park utworzono w śladzie po specjalnej linii towarowej poprowadzonej kilka metrów nad poziomem ulicy. Otwarcie ostatniego, brakującego odcinka parku zaplanowano na rok 2015.
Towarowa linia kolejowa The High Line powstawała na przełomie lat dwudziestych i trzydziestych XX wieku. Linia o długości nieco ponad 2,3 km pełniła funkcję tylko towarową. Rozwożono nią ładunki, które bocznicami trafiały do poszczególnych magazynów, a stamtąd były rozwożone już po innych dzielnicach Noego Jorku. Linię zbudowano w mocno uprzemysłowionej części Manhattanu. Wyjątkowość linii polegała m. in. na tym, że końcowe fragmenty bocznic znajdowały się już w budynkach, w których następowały rozładunki towarów. Przy wykorzystaniu linii, transportowano przeróżne towary, w tym produkty spożywcze. Wyniesienie linii ponad poziom ulicy pozwalało oczywiście na bezkolizyjny transport towarów do magazynów. Linia spełniała swoje zadanie do roku 1980, kiedy to przejechał po niej ostatni ładunek.
Po zakończeniu eksploatacji linii, nie doszło do jej rozbiórki, dlatego pozostały wiadukty, podkłady, a nawet tory. Kilkanaście lat po zamknięciu linii utworzono stowarzyszenie przyjaciół linii The High Line, którego członkowie wpadli na pomysł utworzenia na zaniedbanej infrastrukturze kolejowej "wiszącego" parku, dostępnego dla mieszkańców. Kilka lat później projekt wsparły władze Nowego Jorku, które na utworzenie parku przeznaczyły 50 mln dolarów. W międzyczasie trwały zbiórki dodatkowych środków na realizację projektu. Pierwszy odcinek parku otwarto w roku 2009. W międzyczasie na trasie parku powstał hotel dla turystów, a w tej chwili w trakcie budowy jest muzeum sztuki nowoczesnej.
Po otwarciu pierwszego odcinka parku The High Line poczyniono starania o kontynuację rewitalizacji zaniedbanych terenów pokolejowych. Zadanie udało się wykonać w czerwcu roku 2012, kiedy to został otwarty drugi odcinek opuszczonej linii kolejowej. A 21 września tego roku otwarto kolejną część pokolejowych estakad, na których znajduje się napowietrzny park dla mieszkańców Nowego Jorku. Budowa trzeciego odcinka parku kosztowała 76 mln dolarów.
Cały tekst na portalu Transport-publiczny.pl