Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

USA nie będą mieć transkontynentalnej spółki kolejowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-05-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
USA nie będą mieć transkontynentalnej spółki kolejowej
fot. vxla CC BY 2.0
Wbrew obiegowym opiniom, Stany Zjednoczone nigdy nie miały kolei transkontynentalnej w znaczeniu jednego towarzystwa sięgającego od wybrzeży Atlantyku po Ocean Spokojny. 

Tzw. kolej transkontynentalna przez Góry Skaliste do Kalifornii, ze słynnym spotkaniem lokomotyw “nos w nos” w Promontory Point 10 maja 1869 r., zaczynała swój bieg w Omaha nad rzeką Missouri. Rzeki Missouri i Missisipi stały się od tamtego czasu prawdziwymi granicami miedzy amerykańskim kolejowym wschodem a zachodem.

Mimo upływu lat i ogromnych przekształceń tutejszego kolejnictwa, te umowne granice trwają do dziś. Najważniejszą “stacją graniczną” jest Chicago, w mniejszym stopniu St. Louis, Kansas City oraz Memphis. Odmienna sytuacja panowała w Kanadzie, w której dwa dominujące towarzystwa – Canadian National i Canadian Pacific sięgały od oceanu do oceanu.

W listopadzie br. kolej Canadian Pacific ogłosiła publicznie zamiar zakupu za 28,4 mld dolarów amerykańskiej kolei Norfolk Southern. Cel to stworzenie nowej transkontynentalnej kombinacji, choć nieco “po przekątnej” kontynentu Ameryki Północnej. W odpowiedzi Norfolk Southern skwitowała tę ofertę jako niewystarczającą.

11 kwietnia oficjalnie zakomunikowano, że takiej fuzji nie będzie. Zbyt duże są różnice handlowe, organizacyjne, prawne. Same pieniądze nie były przeszkodą; decydujący okazał się sprzeciw największych klientów kolei Norfolk Southern oraz wpływowych polityków w Waszyngtonie. Po odwołaniu tej fuzji giełdowe akcje obu kolei poszły w górę. Wydaje się, że oprócz kilku finansistów żyjących z prowizji od podobnych transakcji – wszyscy odetchnęli z ulgą.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB Arriva przejmie trasy Northern Rail w Wielkiej Brytanii

Świat

DB Arriva przejmie trasy Northern Rail w Wielkiej Brytanii

Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy/Deutsche Bahn 03 stycznia 2016

Zobacz również:

DB Arriva przejmie trasy Northern Rail w Wielkiej Brytanii

Świat

DB Arriva przejmie trasy Northern Rail w Wielkiej Brytanii

Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy/Deutsche Bahn 03 stycznia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5