- Jesteśmy w trakcie wypracowywania warunków funkcjonowania podmiotu we współpracy z podmiotem chińskim, na etapie tworzenia studium wykonalności takiego przedsięwzięcia - powiedział podczas Środkowoeuropejskiego Forum Operatorów Kolejowych 2010 Daniel Ryczek, członek zarządu PKP Cargo ds. międzynarodowych.
- Jesteśmy bardzo blisko pozyskania niezbędnych nieruchomości w Szczecinie. Idea jest taka, aby montować tam wagony z podzespołów sprowadzanych z Chin - podkreślił Ryczek. Jak stwierdził, kierownictwo przewoźnika spodziewa się, że umowa spółki zostanie podpisana jeszcze w czerwcu lub w lipcu.
- Wydaje się, że racjonalnym jest zapewnienie takiego modelu biznesowego funkcjonowania nowego podmiotu, w którym PKP Cargo nie będzie jedynym odbiorcą jego produktów, czyli wagonów - dodał Daniel Ryczek, członek zarządu operatora.
W pierwszych czterech miesiącach 2010 r. przewoźnik odnotował stratę netto na poziomie 9 453 tys. zł (planowana była strata netto w wysokości 19 102 tys. zł). Dla porównania, w analogicznym okresie 2009 r. wynik netto zamknął się stratą na poziomie 230 843 tys. zł.