PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na budowę łącznicy do lotniska Okęcie od przystanku osobowego Służewiec do stacji Międzynarodowy Port Lotniczy Okęcie. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum z Bilfinger Berger Budownictwo SA jako liderem.
Pełny skład konsorcjum:
- Bilfinger Berger Budownictwo SA - lider,
- Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE SA,
- Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa SA,
- Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o.,
- Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice SA.
Wartość zamówienia to 191 655 957,70 zł netto (233 820 268,39 zł brutto).
Zakres robót planowanych do realizacji obejmuje: budowę dwutorowej łącznicy na długości około 1,990 km, kompleksową modernizację nawierzchni kolejowej toru nr 1 linii nr 8 w km 10.512 - 11.809, budowę podstacji trakcyjnej i nastawni dysponującej "OKL", wykończenie i wyposażenie obiektu przeznaczonego na stację kolejową MPL Okęcie oraz przebudowę peronu na przystanku osobowym Warszawa Służewiec.
Termin realizacji inwestycji to 20 miesięcy.
- Ta inwestycja ma już swoją historię, ale fakt, że projekt opóźnił się, to żaden powód do chwały - powiedział podczas podpisania umowy prezes PKP PLK, Zbigniew Szafrański. - Ta inwestycja jest niezwykle ważna dla Warszawy, będzie więc pod szczególnym nadzorem - nie tylko naszym, ale i władz oraz mieszkańców stolicy. Stąd nie widzę innej możliwości, jak zakończyć jej realizację terminowo - podkreślił Szafrański.
Na zakończenie uroczystości dziennikarz radia RMF FM wręczył prezesowi Szafrańskiemu zegar, który ma odliczać czas upływający do końca realizacji inwestycji. - To zegar symboliczny, ale być może to dobry sposób na dopingowanie wykonawców? - zastanawiał się prezes PKP PLK.

* Umowę podpisali: członek zarządu Bilfinger Berger Budownictwo Wojciech Szwejkowski, prezes Bilfinger Berger Budownictwo Piotr Kledzik, prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański oraz członek zarządu PKP PLK, Zbigniew Zarychta (fot. Rynek Kolejowy).