Nie mogę odnieść się do wyników kontroli UTK, ponieważ nie znamy ostatecznej wersji protokołu, nie jest on przez nas podpisany i nie otrzymaliśmy żadnych decyzji pokontrolnych z UTK, do których moglibyśmy się odnieść. Do pierwszej wersji protokołu pokontrolnego zgłosiliśmy zastrzeżenia w poniedziałek 16 lutego 2009 r. - pisze rzecznik Metra Warszawskiego, odpowiadając na artykuł o kontroli UTK w metrze.
Pan Redaktor Grzegorz Bruszewski - Polska. The Times
Szanowny Panie Redaktorze,
Co prawda moja odpowiedź, jak zauważyłem nie była Panu potrzebna do napisania artykułu, tym niemniej postanowiłem Panu przesłać odpowiedź na Pana pytania.
1. Nie mogę odnieść się do wyników kontroli UTK, ponieważ nie znamy ostatecznej wersji protokołu, nie jest on przez nas podpisany i nie otrzymaliśmy żadnych decyzji pokontrolnych z UTK, do których moglibyśmy się odnieść. Do pierwszej wersji protokołu pokontrolnego zgłosiliśmy zastrzeżenia w poniedziałek 16 lutego 2009 r.
2. W zakresie stosowania urządzeń bezpieczeństwa ruchu Metro Warszawskie Sp. z o.o. ma wszystkie stosowne świadectwa bezpieczeństwa wydawane przewoźnikowi (przesyłam je w załączeniu):
1. Świadectwo bezpieczeństwa nr 131/PK/06 dla przewoźnika kolejowego ważne do 21. 12. 2011 r.;
2. Świadectwo bezpieczeństwa nr 132/ZI/06 dla zarządcy infrastruktury kolejowej ważne do 21. 12. 2011 r.;
3. Świadectwo bezpieczeństwa nr 133/UK/06 dla użytkownika bocznicy kolejowej ważne do 21. 12. 2011 r.;
4. Świadectwo nr U/2004/241 dopuszczenia do eksploatacji urządzenia przeznaczonego do prowadzenia do prowadzenia ruchu kolejowego, nazwa i typ urządzenia: system ograniczenia prędkości pociągów w metrze typu SOP2 – ważne bezterminowo;
Ponadto dysponujemy zatwierdzonymi przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego następującymi przepisami:
a. Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu i sygnalizacji na I linii metra - numer decyzji TBT13-500-1018/05/06 z 27. 04. 2006 r.
b. Instrukcja utrzymania urządzeń sterowania ruchem na I linii metra - nr decyzji TBT-500-229/06 z 28. 07. 2006 r.
3. Rosyjskie składy posiadają wymagane prawem Świadectwa wystawione przez UTK dla taboru rosyjskiego z pierwszej dostawy i ostatniej dostawy oraz dla taboru produkcji Alstom.
Przesyłam je w załączeniu.
Pozostawiam Panu zastanowienie się nad tym, jakie są cele i konsekwencje propagowania informacji stojących w sprzeczności ze stanem faktycznym.
Pozostawiam też Panu komentarz do dysonansu, jaki istnieje między Pana informacją, a potwierdzonymi przez stosowne dokumenty faktami.
Krzysztof Malawko
Rzecznik Prasowy