W 2011 roku rozpocznie się remont jednej i budowa trzech kolejnych stacji szybkiej kolei do Katowic. Wartość projektu wraz z budową parkingów wielokondygnacyjnych to ok. 11 mln euro. Większość tej sumy zapłaci Unia Europejska - podaje Polska Agencja Prasowa.
Pomimo możliwości wycofania nowoczesnych pociągów Flirt z linii Katowice - Tychy, samorząd Tychów nie wycofuje się z modernizacji infrastruktury. Prezydent miasta liczy na powrót szwajcarskich ezetów na ten szlak po zakończeniu inwestycji - informuje PAP.
Przebiegająca przez środek miasta linia przez wiele lat nie była obsługiwana połączeniami pasażerskimi. Dzięki staraniom tyskiego samorządu ruch pasażerski został na niej przywrócony w 2008 roku. Oprócz nowoczesnych pociągów wprowadzono wspólny bilet z komunikacją miejską.
Z powodu m. in. mniejszej niż zakładano popularności połączenia wśród obsługujących go składów pozostawiono tylko jednego Flirta - pisze PAP. Liczbę pasażerów ma podnieść modernizacja infrastruktury i budowa dwóch parkingów przesiadkowych.
Więcej