Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Trójmiejska SKM jeździ z przeszkodami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-10-2006
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza, 3 października 2006

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Trójmiejska SKM jeździ z przeszkodami
Rozkład SKM stanął w środę do góry nogami. Z powodu remontu wiaduktu w centrum Gdańska przez 10 dni do wyboru jest: albo czekać na kolejkę pół godziny, albo podróżować z przesiadką i przerwą na kilkuminutowy spacer.

Przyczyną kłopotów pasażerów (dziennie SKM jeździ ponad 100 tysięcy osób) jest kończący się tej jesieni remont wiaduktu Błędnik, który w centrum Gdańska przechodzi nad torami kolejowymi. - Musimy jeszcze wzmocnić cały spód wiaduktu. To wiąże się z budową rusztowań na torach i wyłączeniem trakcji. Nie sposób tego zorganizować bez utrudnień w ruchu pociągów - tłumaczy Jan Błeński, kierownik budowy z Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych.

Przez najbliższe 10 dni, czyli aż do 14 października, rusztowania zajmą właśnie tory, którymi na co dzień jeżdżą pociągi SKM. Z tego powodu ich "normalny" wjazd na perony Gdańska Głównego jest niemożliwy. - Dlatego musieliśmy w znaczny sposób zmienić nasz rozkład - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik SKM.

Jeśli podróżuje się tylko pomiędzy Gdynią a Gdańskiem Wrzeszczem, nie ma się o co martwić - tutaj pociągi jeżdżą normalnie. Kłopoty dotyczą za to odcinka między Wrzeszczem a Gdańskiem Głównym. Tu kolejki kursują na trzy sposoby.

Część pociągów jeździ jak dotąd, zatrzymując się na przystankach Politechnika, Stocznia i Gdańsk Główny. - Ale takie kolejki kursują tylko co 30 minut - ostrzega Wróblewski.

Część kończy bieg na stacji Gdańsk Stocznia. - Te pociągi kursować będą także co pół godziny, a w rozkładzie oznaczone są literą P jak przesiadka, bo jeśli chcemy dojechać nimi aż do Gdańska Głównego, musimy się przesiąść - tłumaczy rzecznik.

Ale uwaga, przesiadka jest możliwa tylko na przystanku Gdańsk Politechnika - trzeba tu wysiąść z kolejki i przejść około 300 metrów na przystanek Gdańsk Nowe Szkoty na zamkniętej na co dzień linii SKM w kierunku Nowego Portu. Tam będzie czekał pociąg, który dowiezie nas na Dworzec Główny.

- Początkowo planowaliśmy przesiadkę na stacji Gdańsk Stocznia, gdzie odległość między peronami jest znacznie mniejsza - tłumaczy Paweł Wróblewski. - Jednak okazało się, że schody na peron [na co dzień zamknięte] są w złym stanie, nie mogliśmy wpuścić na nie ludzi.

Ostatnia grupa kolejek kończy bieg już na stacji Gdańsk Wrzeszcz. Ich pasażerowie, chcąc dostać się do Gdańska Głównego, będą musieli poczekać na następny pociąg, który dowiezie ich tam bezpośrednio albo z przesiadką na Politechnice.

Czego można się spodziewać? Dłuższej przynajmniej o kilkanaście minut podróży i sporego tłoku w wagonach. Normalnie kolejki w godzinach szczytu wyjeżdżają ze stacji Gdańsk Główny co 7-8 minut. Teraz kursować będą dwa razy rzadziej, a na dodatek często podróż wymagać będzie przesiadek.

Pierwszego dnia z pewnością nie uniknie się też chaosu na peronach. - Na stacjach nie było żadnych komunikatów. O robotach dowiedziałem się przypadkiem od znajomego, a przecież przez takie przygody mogę spóźnić się do pracy - żalił się naszemu reporterowi pan Tomasz Wiśniewski, który codziennie dojeżdża z Gdyni do Gdańska Głównego.

- We wtorek we wszystkich gablotach informacyjnych na naszych przystankach pojawiły się już plakaty informacyjne - zapewnia Wróblewski.

- Czemu dopiero teraz?

- Musieliśmy wydrukować je na nowo, gdy okazało się, że niemożliwe będzie zorganizowanie przesiadki na stacji Gdańsk Stocznia - tłumaczy rzecznik SKM.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5