Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Traxx Multi-Engine: Więcej silników, więcej oszczędności

Dalej Wstecz
Autor:

Data publikacji:
26-09-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

- Dzięki zastąpieniu jednego dużego silnika czterema mniejszymi lokomotywa Traxx Multi-Engine pozwala oszczędzić do 1 mln euro rocznie – przekonywali przedstawiciele firmy Bombardier Transportation podczas prezentacji najnowszej lokomotywy kanadyjskiego producenta taboru kolejowego na targach InnoTrans 2012 w Berlinie.

Bombardier Transportation podpisał w kwietniu 2011 r. z DB Regio 9-letnią umowę ramową o wartoŚci 600 mln euro na 200 lokomotyw Traxx Multi-Engine. JednoczeŚnie niemiecki przewoźnik zamówił za 62 mln euro pierwsze 20 lokomotyw w ramach tego kontraktu. Pierwsze dostawy są planowane na połowę przyszłego roku, ale Bombardier już podczas ubiegłotygodniowych targów w Berlinie mógł pochwalić się swoim najnowszym osiągnięciem w dziedzinie lokomotyw.

Traxx DE ME (multi-engine diesel traction), stworzony został specjalnie z myŚlą o Deutsche Bahn. To spalinowa lokomotywa wielosilnikowa. Jeden duży silnik zastąpiono czterema mniejszymi. Przedstawiciele Bombardiera zapewniają, że dzięki temu lepiej udało się spełnić wyŚrubowane europejskie normy emisji spalin (Stage IIIB). To właŚnie te normy były jednym z najważniejszych argumentów za przystąpieniem do realizacji tego projektu. JednoczeŚnie inżynierom Bombardiera udało się znacznie obniżyć zużycie paliwa. Według kanadyjskiego producenta oszczędnoŚci z tego tytułu w stosunku do lokomotywy jednosilnikowej mogą wynieŚć nawet 1 mln euro rocznie.

W nowym Traxxie wykorzystano cztery silniki CAT C18. Mogą one działać osobno bądź wszystkie jednoczeŚnie. Jeżeli lokomotywa potrzebuje więcej mocy, np. wjeżdżając na wzniesienie, kolejny silnik uruchamia się automatycznie. To sprawia, że zużywa one tylko tyle mocy ile potrzebuje. Takie rozwiązanie pozwoliło także zwiększyć niezawodnoŚć pojazdu, gdyż awaria jednego silnika nie powoduje unieruchomienia pojazdu.

Warto wspomnieć, że nadwozie tej lokomotywy, podobnie jak nadwozie każdej lokomotywy Bombardiera, powstało w polskiej fabryce Bombardiera we Wrocławiu. Ostateczny montaż pojazdu miał miejsce w niemieckim Kassel. 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5