Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Tramwajem na Tarchomin najpierw z Pragi, potem z Młocin

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-06-2006
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza, 7 czerwca 2006

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Tramwajem na Tarchomin najpierw z Pragi, potem z Młocin
Nie czekając na budowę mostu Północnego, władze Warszawy chcą doprowadzić na Tarchomin linię tramwajową. Chcą ją wytyczyć do 2008 r. z Żerania wzdłuż Modlińskiej

Mieszkańcy Tarchomina i Nowodworów o szybkiej komunikacji z centrum marzą od lat. Na razie są skazani na zakorkowaną Modlińską. Sytuację miała poprawić budowa mostu Północnego, po którym miały też kursować szybkie tramwaje. Ludzie dojeżdżaliby nimi do ostatniej stacji metra Młociny koło Huty Warszawa. Niestety, wciąż nie wiadomo, kiedy most powstanie. Przez nieudany konkurs, który ciągnął się od zeszłego roku, dotąd nie wybrano nawet projektanta przeprawy.
Dlatego Tramwaje Warszawskie w pierwszej kolejności chcą budować linię na Tarchomin od strony Żerania. Przedłużą tory od pętli u zbiegu Trasy Toruńskiej i Modlińskiej. - Mieszkańcom Tarchomina bardziej przydałby się linia przez most, bo do metra dojechaliby szybciej. Zanim jednak powstanie nowa przeprawa, wcześniej można wytyczyć trasę wzdłuż Modlińskiej - proponuje Andrzej Brzeziński, który wraz firmą Faber Maunsell przygotował na zlecenie Tramwajów studium budowy trasy na Tarchomin.
W optymistycznym wariancie w 2008 r. powstałby pierwszy odcinek nowej linii od Żerania do skrzyżowania ul. Światowida i Myśliborskiej. Tu planowana jest pierwsza pętla. Rok później tory miałyby zostać wydłużone wzdłuż ul. Światowida do docelowej pętli Winnica na krańcach osiedla Nowodwory. To okolice dzisiejszego skrzyżowania Modlińskiej i Poetów.
Najwcześniej w 2010 r. - oczywiście, o ile do tego czasu powstałby most Północny - zbudowane byłoby połączenie tramwajowe Tarchomina z Bielanami i stacją metra. Po wytyczeniu obu linii przejazd z Tarchomina do centrum (skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z Marszałkowską) lub na Pragę (skrzyżowanie Targowej z al. "Solidarności") skróci się o ok. 15 minut.
Według wstępnych planów mostem jeździłaby wahadłowo jedna linia (jeszcze nie ma numeru) - z Winnnicy ul. Światowida do nowej ulicy równoległej do Myśliborskiej i Modlińskiej, a dalej dojazdem na most na północ od Obrazkowej i ul. Pstrowskiego. Z Żerania przez Modlińską (tu przystanki planowane są tylko przy Konwaliowej, Płochocińskiej i Ekspresowej) wydłużone byłyby zaś linie: 16 (z Rakowieckiej) i 21 (z ronda Wiatraczna).
Te plany spełnią się pod jednym warunkiem. Na budowę i nowe wagony trzeba znaleźć blisko 590 mln zł. Tramwaje Warszawskie liczą, że dużą część tej kwoty da Unia Europejska. Na początku przyszłego roku złożą wniosek o dotację z unijnego budżetu na lata 2007-2013. W grę wchodzi też zaciągnięcie kredytu.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5