Nowosądecki Newag w konsorcjum z Modertranem Poznań wygrał przetarg na dostawę 15 tramwajów do obsługi nowobudowanej sieci w Olsztynie. Miasto zapłaci za tramwaje 113 652 000 złotych. Dostawy mają się rozpocząć 31 marca 2014 roku i zakończyć 14 sierpnia 2014 roku.
Oferty w przetargu na dostawę 15 tramwajów do obsługi nowobudowanej sieci tramwajowej w Olsztynie złożyły: Solaris, Pesa, oraz Newag w konsorcjum z Modertransem. Z udziału w przetargu wycofała się Skoda, która przesłała komisji przetargowej list przewodni. Solaris otrzymał 91,28 punktów, a Pesa – 86,75 punktu.
Oferta Newagu i Modertransu zdobyła maksymalną liczbę 35-ciu punktów za wartoŚć techniczną oferty. Była również najtańsza, za co otrzymała pozostałe 65 punktów. Nad projektem własnego tramwaju Newag pracował wspólnie z EC Engineering przez cały ubiegły rok, choć nie jest powiedziane, że to ten tramwaj został zaoferowany Olsztynowi. Pojazd Newagu i Modertransu będzie w 100% niskopodłogowy, do tego będzie posiadał szeŚć par dwuskrzydłowych drzwi. SzerokoŚć przejŚć między siedzeniami w przedziale pasażerskim będzie wynosić 750 mm. Zastosowany zostanie automatyczny system dostosowania wysokoŚci podłogi do zużycia kół i obciążenia. Same koła będą mieć Średnicę 680 mm. Konstrukcja noŚna zostanie wykonana ze stali nierdzewnej. Poziom hałasu ma wynosić 65,9 decybela.
Olsztyńskie tramwaje będą dwukierunkowe. Miasto wykluczyło w przetargu skosy pudła, by jak najbardziej przybliżyć drzwi do przyszłych platform przystankowych. Wagony mają być wyposażone w bezprzewodowy internet. Ma on jednoczeŚnie umożliwić komunikację z systemem sterowania ruchem, co umożliwi przyznanie tramwajowi priorytetu na skrzyżowaniach, jak i umożliwić bezpłatny dostęp do zasobów sieci pasażerom. W przetargu okreŚlono także okres gwarancji - 5 lat i żywotnoŚci tramwaju - co najmniej 25 lat.