Podczas zeszłotygodniowych targów TRAKO, Tabor Szynowy Opole zaprezentował niskopodwoziowy wagon typu 602S, dedykowany dla przewozów intermodalnych.
Niskopodwoziowy wagon z przejezdną powierzchnią ładunkową przeznaczony jest do przewozu samochodów ciężarowych z naczepami lub kontenerami na trasach nizinnych w dalekobieżnym i tranzytowym ruchu samochodowym. Wagony doczepne wyposażone są w czołownice odchylno - odejmowalne służące do łączenia z lokomotywą i typowymi wagonami. Wjazd lub wyjazd transportowanych ciągników z naczepami odbywa się z mobilnej rampy czołowej, którą można ustawić na każdym terenie utwardzonym przy otwartej czołownicy odchylno - odejmowalnej skrajnego wagonu. Przejazd samochodów ciężarowych odbywa się po składzie pociągu.


Dane techniczne
Skrajnia wagonu: UIC 505-1
Długość wagonu z czołownicami odchylno-odejmowalnymi: 20 400 mm
Długość ładowna: 18 260 mm
Wysokość powierzchni ładunkowej od główki szyny: 600 mm
Szerokość załadunkowa (w obszarze opon)
- dla istniejących pojazdów drogowych: 2520 mm
- przy potrzebie przezbrojenia: 2620 mm
Maksymalna prędkość eksploatacyjna wagonu: 100 km/h
Wózek 4-osiowy 2-segmentowy typu 13TN
- rozstaw osi zestawów kołowych: 900 mm
- średnica okręgu tocznego: 450 mm

* Fot. Rynek Kolejowy.
Przypomnieć należy, że podczas konferencji prasowej, zorganizowanej w trakcie targów TRAKO 2009, prezesi: PKP Cargo Wojciech Balczun, spółki Tabor Szynowy Opole SA Andrzej Świerczek oraz Przedsiębiorstwa Spedycyjnego Trade Trans Zbigniew Janicki, podpisali list intencyjny w sprawie wspólnego projektu dotyczącego opracowania specjalnego systemu do transportu samochodów ciężarowych koleją, co ma pozwolić urzeczywistnić hasło „Tiry na tory”.