PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały najkorzystniejszą ofertę na modernizację trasy Warszawa Okęcie – Czachówek. Jest to oferta firmy Trakcja PRKiI , która opiewa na 376 mln 199 tys. zł netto. Wykonawca zaproponował przeprowadzenie robót w ciągu 20 miesięcy. Kryteria którymi kierowano się w trakcie wyboru oferty objęły cenę, termin realizacji oraz okres gwarancji.
Inwestycja – modernizacja trasy Warszawa – Radom - została podzielona na kilka kontraktów. Pierwszy z nich związany z przebudową na całej linii urządzeń sterowania ruchem kolejowym jest już realizowany. Wykonawca zakończył już prace projektowe. Rozpoczął roboty w rejonie stacji Radom Wschodni.
- Naszą intencją jest jak najszybciej podpisać kolejne umowy na prace na budowlane. Odcinek od stacji Warszawa Okęcie do stacji Czachówek zostanie zmodernizowany według założeń przetargowych w czasie nie dłuższym niż 25 miesięcy. Oferta wykonawcy jest punktowana wyżej jeśli zostanie zaproponowany krótszy czas na przeprowadzenie robót. Kolejny odcinek, od Czachówka do Warki zostanie przebudowany w czasie nie dłuższym niż 20 miesięcy. Natomiast stacja Radom zostanie przebudowana w ciągu 12 miesięcy. Modernizację odcinka Warka – Radom planujemy przeprowadzić z wykorzystaniem funduszy UE na lata 2014 – 2020 - informuje PKP PLK.
W ramach zaplanowanych prac PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują nie tylko tory. Standard zmieni infrastruktura zapewniająca bezpieczną podróż, sieć trakcyjna, systemy zasilania, powstanie również nowy system sterowania ruchem. Pasażerowie korzystający z przystanków pomiędzy Radomiem i Warszawą zyskają nowe, wyższe perony. Infrastruktura pasażerska będzie też przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi w wózkach, rowerzystów. Powstaną na nich windy lub pochylnie.
W Czachówku nowe przejście podziemne umożliwi dojście do peronów i połączy podzieloną torami. miejscowość. Podobnie stanie się w Chynowie i w Warce. Budowa dodatkowego toru odstawczego w Piasecznie pozwoli na uruchomienia nowych połączeń, kluczowych dla poprawy ruchu aglomeracyjnego między stolicą a Piasecznem.
Modernizacja obejmie inwestycje drogowe w sąsiedztwie linii kolejowej. W stolicy zostanie dobudowana kładka dla pieszych przy stacji Warszawa Okęcie. Przejście pozwoli bezpiecznie przekraczać szeroką arterię komunikacyjną i dostać się na perony. Na Ursynowie, w ciągu ulicy Karczunkowskiej, wybudowany zostanie wiadukt drogowy. Takie rozwiązanie umożliwi stworzenie węzła przesiadkowego przy pobliskim przystanku Warszawa Jeziorki.
Zmiany czekają również stację Radom. Zmodernizowany, z dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych, zostanie tunel dla pieszych pomiędzy Placem Dworcowym a ulicą Władysława Domagalskiego. Zmienią się perony. Staną na nich nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne.