Partnerzy serwisu:
Biznes

Tines i PESA dla Pawłodaru

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
14-10-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Tines i PESA dla Pawłodaru
Dwa polskie przedsiębiorstwa z branży kolejowej podpisały w ostatnich dniach memoranda ze spółką SKP Pavlodar odpowiedzialną za realizację projektu modernizacji infrastruktury i taboru tramwajowego w Pawłodarze. Cały projekt może być wart nawet ponad kilkadziesiąt milionów euro i będzie realizowany w przeciągu kilku najbliższych lat.

Ostatnie lata i zwiększenie przychodów z eksportu surowców pozwoliło władzom Kazachstanu na znaczące zwiększenie nakładów na inwestycje infrastrukturalne. Ważną rolę przypisano przy tym projektom rozwijającym transport publiczny, w tym tramwajowy, w największy miastach. Obecnie sieć tramwajową mają cztery kazachskie miasta: Ałamaty, Pawłodar, Temirtau oraz Ust-Kamieniogorsk. We wszystkich przypadkach stan infrastruktury i taboru po kilkudziesięciu latach braku inwestycji wymaga modernizacji lub wymiany.

W przypadku Pawłodaru za realizację odpowiada wspomniana już spółka SKP Pavlodar. Jej zadaniem jest zapewnienie finansowania oraz pozyskanie wykonawców modernizacji infrastruktury oraz dostawców nowego taboru. Zakłada się przy tym, że modernizacja całej sieci tramwajowej (ok. 100 km linii) może potrwać do 10 lat.

Zdaniem Tomasza Szuby, prezesa zarządu Tines SA, podpisanie memorandum z przedstawicielami strony kazachskiej to już skonkretyzowanie dotychczasowej współpracy i otwarcie drogi do podpisania kontraktów. Wyraził on nadzieję, że w najbliższym czasie Tines podpisze umowy na pierwsze realizacje w Pawłodarze.

Modernizacji sieci tramwajowej Pawłodaru będzie towarzyszyć proces wymiany taboru. Wszystko wskazuje na to, że i w tym przypadku dostawcą będzie polskie przedsiębiorstwo. Bydgoska PESA podpisała bowiem z SKP Pavlodar podobne porozumienie. – Podpisaliśmy memorandum na dostawę dwóch tramwajów i stworzenie montowni pojazdów w Pawłodarze. Docelowo miasto zainteresowane jest nabyciem kolejnych 83 pojazdów. Montownia powinna jednak funkcjonować po zakończeniu tego kontraktu i umożliwić nam dostawy nowych tramwajów dla innych miast państw Azji Centralnej i Rosji – powiedział Andrzej Ciupa, zastępca dyrektora marketingu rynków wschodnich bydgoskiego przedsiębiorstwa.

Pierwsze dla tramwaje powinny zostać dostarczone do Pawłodaru w przeciągu 16-18 miesięcy od daty podpisania właściwego kontraktu. Będą to niskopodłogowe tramwaje z rodziny „Twist” dostosowane do potrzeb kazachskiego odbiorcy. Nie są jednak jeszcze znane szczegóły dalszej współpracy.

– Pozyskanie wiarygodnych i sprawdzonych partnerów do realizacji projektu tramwajowego było dla nas bardzo ważnym zadaniem. Zbadaliśmy dokładnie ofertę dostępną na rynkach państw europejskich i zdecydowaliśmy na się na współpracę z Polskimi przedsiębiorstwami. Podpisanie memorandum oraz realizacji pierwszych mniejszych kontraktów pozwolą się nam upewnić co do słuszności naszego wyboru. Jeśli wszystko będzie się dobrze układało to będziemy z tymi firmami kontynuować współpracę – zapewnił nas Sakien Sagnitajew z SKP Pavlodar.

Eksploatowane obecnie w Pawłodarze tramwaje są w tak złym stanie, że mogą nie doczekać się końca realizacji całego kontraktu. Strona Kazachska zamierza rozwiązać ten problem pozyskując na kilka lat używane tramwaje. Wszystko wskazuje na to, że będą do stare pojazdy z Warszawy. Więcej o tym projekcie napiszemy jednak już w kolejnej wiadomości.

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Tines z kontraktami dla metra i tramwajów w Charkowie

Infrastruktura

Tines z kontraktami dla metra i tramwajów w Charkowie

jd, inf. pras 27 listopada 2015

Tines inwestuje 10 milionów euro w Gruzji

Świat

Jak ograniczyć hałas w mieście?

Infrastruktura

Jak ograniczyć hałas w mieście?

TINES 27 października 2015

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Tines z kontraktami dla metra i tramwajów w Charkowie

Infrastruktura

Tines z kontraktami dla metra i tramwajów w Charkowie

jd, inf. pras 27 listopada 2015

Tines inwestuje 10 milionów euro w Gruzji

Świat

Jak ograniczyć hałas w mieście?

Infrastruktura

Jak ograniczyć hałas w mieście?

TINES 27 października 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5