Przedsiębiorstwo Spedycyjne Trade Trans buduje nowoczesne zaplecze przeładunkowe na wschodniej granicy Polski. Właśnie otworzył terminal do przeładunku sypkich artykułów spożywczych w Dorohusku. W czerwcu oficjalnie rozpocznie prace uniwersalny terminal przeładunkowy tej firmy zlokalizowny w Medyce.
nowa inwestycja Przedsiębiorstwa Spedycyjnego Trade Trans – terminal na granicy z Ukrainą, wyspecjalizowany w przeładunku sypkich artykułów spożywczych – został oficjalnie otwarty w piątek 19 stycznia 2007 roku.

fot: Trade Trans
Wystarczyło 35 minut aby z wagonów przeładować 26 ton makuchy słonecznikowej na ciężarówkę.
Zdolność przeładunkowa węzła, składającego się z 4 silosów o pojemności 300 m3 (200 ton) każdy, to 50 ton na godzinę.
Inwestycja warta jest 10,9 mln zł inwestycji.
Prezes spółki Trade Trans, Ireneusz GójskiNowoczesny punkt przeładunkowy wykorzystuje ogromny plac do przeładunku i składowania towarów na paletach i w workach, wyrobów stalowych oraz surowców mineralnych.
Atutem terminala w Dorohusku jest magazyn z zadaszonymi rampami o łącznej powierzchni 2400 m2, usytuowany bezpośrednio przy szerokim torze.
Na terenie terminala mieści się agencja celna PS Trade Trans. Na ten rok jest zaplanowana modernizacja całego przejścia granicznego w Dorohusku, które otrzyma m.in. urządzenia do prześwietlania wagonów przez służby graniczne.

To nie koniec inwestycji PS Trade Trans na wschodniej granicy. Już na czerwiec planowane jest otwarcie nowego Terminala Przeładunkowego w Medyce, Będzie on uniwersalnym terminalem mogącym obsłużyć większość ładunków na granicy Polski z Ukrainą.

fot. Trade Trans
Dane terminala:
- przeznaczenie: towar sypkie spożywcze (śruta, zboża, rzepak, itp.), towary na paletach, w workach i big bagach, wyroby stalowe (blachy na pakietach iw w kręgach), surowce mineralne;
- magazyn z rampami zadaszonymi o łączne powierzchnii 2400m kw;
-nowoczesny punkt przeładunkowy materiałów sypkich o zdolności przeładunkowej 50 ton/godz;
-waga samochodowa o nośności 60 ton;
plac manewrowy 9.500 m kw. z możliwością składowania na powierzchnii 7.000 m kw;
tory kolejowe o łącznej długości 1.149 mb;
-4 silosy o pojemności 300 m kw każdy;
- pomieszczenia biurowe dla władz granicznych i celnych, agencja celna.

Mirosław Antonowicz - wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego
Stanisław Kogut, senator RP