Jak podała PAP „największy element, czyli tarcza do maszyny TBM, która wydrąży tunel centralnego odcinka II linii warszawskiego metra dotarła do stolicy nad ranem” w piątek. Tarcza z przyjechała z zakładów Herrenknechta w niemieckim Schwanau, gdzie została wyprodukowana.
Montaż maszyn TBM będzie odbywać się bezpośrednio na placach budowy przy szybach startowych i zajmie około dwóch miesięcy. Obejmuje to m.in. składanie części tarczy na górze, włożenie elementu drążącego, przygotowanie zaplecza, układanie taśmociągu oraz przyłącza elektryczne.
Jak zapowiada wykonawca, tarcze zaczną pracę przy drążeniu tuneli pod koniec roku albo na początku przyszłego. Ich start zależny jest bezpośrednio od postępów prac na budowie szybów startowych (C-9 Rondo Daszyńskiego i C-13 Powiśle) oraz kolejnych stacji C-10 Rondo ONZ i C-14 Stadion – tak, by tarcze płynnie przeszły przez gotowy korpus stacji.