"Rynek Kolejowy" dotarł do wizualizacji tramwajów, które Solaris dostarczy do Jeny. Pięć niskopodłogowych tramwajów Solaris dostarczy do Niemiec w pierwszej połowie 2013 roku za 13,7 miliona euro.
Zamówienie z Jeny jest pierwszym zagranicznym, a drugim w ogóle (po Poznaniu) kontraktem na tramwaje Solarisa. Po mieście znanym z doskonałej optyki Carla Zeissa kursują już za to autobusy bolechowskiego producenta. "Rynek Kolejowy" dotarł do wizualizacji tramwaju o nazwie Tramino Jena, który za dwa lata pojawi się na istniejącej od 1901 roku sieci. Widać, że Solaris będzie konsekwentnie promował wybrany design tramwajów, co sprawdza się w przypadku łatwo rozpoznawalnych autobusów tej firmy.
Pojazd zaoferowany w Jenie to tramwaj dwukierunkowy o długości 29 metrów, trzyczłonowy z całkowicie niską podłogą, przystosowany jest do rozstawu torów o szerokości 1000 mm. Tramwaj będzie miał trzy wózki: w środkowym napędzane są obie osie, natomiast w wózkach skrajnych jedna oś. Skład Tramino Jena wyposażony będzie w cztery silniki zasilane prądem zmiennym, chłodzone powietrzem o mocy 90 kW każdy. Tramwaj dla Jeny będzie posiadać cztery pary drzwi o szerokości 1300 mm. W pojeździe przewidziano 46 miejsc siedzących. Co ciekawe, mimo tylko czterech par drzwi na stronę, miejsca w tramwaju będą ustawione w układzie "metro" (oprócz tych nad wózkami). Pojazd będzie w pełni klimatyzowany. Pierwsze prace produkcyjne ruszą w lipca 2012 roku.