Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Szynowo-drogowy minibus

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-02-2004
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Japan Times, 3 lutego 2004

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Szynowo-drogowy minibus
Operator kolejowy Hokkaido Railway Co. prowadzący przewozy pasażerskie na najbardziej wysuniętej na północny-wschód wyspie Japonii, zaprezentował prototypowy pojazd drogo-szynowy. W niedalekiej przyszłości ma on pojawić się na niektórych liniach kolejowych na wyspie Hokkaido.

Szynowy minibus ma wysuwane koła, które umożliwiają mu poruszanie się po torach kolejowych. Hokkaido Railway zakłada, że w ciągu trzech lat tego typu pojazdy będą przewozić pasażerów na mniej ważnych liniach kolejowych. Ma to pozwolić na obniżenie kosztów operacyjnych. Firma używa już pojazdów szynowo-drogowych, jednak służą one jedynie do napraw i konserwacji infrastruktury. Minibus jest zapowiadany jako pierwszy tego typu pojazd, który będzie przewozić pasażerów.
Model testowy jest efektem kosztującego ok. 1 miliona dolarów projektu rozpoczętego w 2000 r. Minibus ma 25 miejsc siedzących, cztery koła do jazdy po drodze oraz cztery przystosowane do poruszania się po torach. Przejście z trybu drogowego na szynowy i odwrotnie trwa zaledwie 10-15 sekund. Pojazd może rozwijać prędkość 60 km/godz. Hokkaido Railway zamierza w pełni wykorzystać możliwości minibusa i używać go zarówno na sieci kolejowej jak i drogowej. Firma planuje także obniżyć koszt masowej produkcji pojazdów o 90 proc. - chce to osiągnąć poprzez wykorzystanie części stosowanych przy konstrukcji autobusów.
Ponadto Hokkaido Railway opracowuje system kontroli ruchu pociągów opierający się na nawigacji satelitarnej GPS, którzy ma zostać wprowadzony na niektórych liniach kolejowych. Wdrożenie tego projektu pozwoli na poważne obniżenie kosztów operacyjnych.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5