Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Szybki tramwaj pod dworcem na czas?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-09-2004
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza, 31 sierpnia 2004

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Szybki tramwaj pod dworcem na czas?
Tym razem naprawdę ruszyły prace nad budową pierwszego odcinka tunelu szybkiego tramwaju pod krakowskim Dworcem Głównym PKP. Zdaniem ekspertów nie ma przeszkód technicznych, aby ukończyć inwestycję w terminie tj. do 16 listopada. Władze Krakowa mogą odetchnąć z ulgą, gdyż wtedy mają ruszyć prace nad budową Nowego Miasta, dla których niezbędne jest wykonanie tunelu od strony dworca.

Do tej pory turecka firma Gueris opóźniała z miesiąca na miesiąc start robót. Początkowo brakowało jej podwykonawców, gdyż nie chcieli oni współpracować za proponowane stawki (Gueris bardzo nisko wycenił koszt robót, dzięki czemu wygrał przetarg). Potem odwlekało się skompletowanie wszystkich niezbędnych pozwoleń. Reprezentująca Kraków Agencja Rozwoju Miasta powiadomiła nawet o sytuacji EBOiR i EBI, które współfinansują inwestycję. Gdyby Gueris nie wywiązał się z terminu, miałby spore problemy w innych przetargach w Europie.
Tymczasem prace na pierwszym, najważniejszym odcinku zaczęły się wreszcie posuwać we właściwym tempie. Przed gmachem Politechniki Krakowskiej w ogromnych i wciąż pogłębianych wykopach uwijają się robotnicy i ciężki sprzęt. W sobotę wylano betonem dwie pierwsze sekcje płyty dolnej tunelu, który prowadzić będzie od dworca PKP aż pod wiadukt na al. 29 Listopada. Kolejne z 23 sekcji wylewane będą w następnych tygodniach.
Według umowy wszystkie prace potrwają 33 miesiące. W tym czasie trzeba zmodernizować torowisko między rondami Kotlarskim a Mogilskim, to drugie przebudować na dwupoziomowe, przeprowadzić 1,6-kilometrowy tunel (od ronda pod ul. Lubomirskiego i dworcem PKP aż do wiaduktu na al. 29 Listopada), a następnie wybudować torowisko i pętlę przy ul. Kamiennej.
Szybki tramwaj będzie poruszał się po wydzielonym torowisku i na wszystkich skrzyżowaniach będzie miał pierwszeństwo przejazdu. (planowany jest montaż centralnego sterowania światłami). W przyszłości ma połączyć południowo-wschodnią część Krakowa z północną, przejeżdżając przez centrum. Budowa prowadzona jest w trzech etapach. Pierwszy
- z Kurdwanowa do ul. Wielickiej - powstał kosztem 52 mln zł w latach 1999-2000. W drugim, za 25 mln zł, zmodernizowano torowisko pomiędzy ul. Wielicką a Grzegórzecką. Trzeci, wart 33 mln euro, to budowa odcinka do ul. Kamiennej.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5