Odpowiedzialna z tory spółka PKP przyjęła plan modernizacji kolejowej trasy z Lublina do Warszawy. To ważny krok w kierunku uruchomienia szybkiej kolei do stolicy. Teraz trzeba jeszcze znaleźć pieniądze na inwestycję - informuje "Gazeta Wyborcza".
W 2009 roku PKP PLK zleciły firmie Jacobs-Halcrow wykonanie dokumentacji przedprojektowej niezbędnej do modernizacji linii kolejowej Warszawa - Lublin. W marcu Brytyjczycy przedstawili spis i ocenę istniejącej infrastruktury kolejowej na trasie oraz opracowali kilka wariantów przebiegu torów. Jak ustaliła "Gazeta", wczoraj, po dwudniowym posiedzeniu, zarząd PKP PLK zaakceptował dokumentację i wybrał wariant przebiegu.
Według planów na odcinku od stacji Warszawa Wschodnia do Warszawa Wawer prędkość nie zmieni się. Także na odcinku Otwock – Pilawa poza naprawami nie przewidziane są żadne większe prace, mimo iż na tym odcinku istnieje tylko jeden tor. Cała reszta - czyli przez Lublin do Dorohuska - ma być już przeznaczona dla dużych prędkości - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
Niestety na razie plany to wszystko, bo kolej pieniędzy na ten projekt nie ma. Szacuje się, że inwestycja pochłonie ok. 800 mln zł. Jedyna szansa, że pieniądze da Unia Europejska. Lista projektów w ramach POIŚ co jakiś czas jest aktualizowana i modernizacja linii Warszawa – Lublin może zastąpić nieprzygotowany projekt - informuje "Gazeta Wyborcza".
Więcej